21. Juna 2023.

Hvala Audi, više nam nisi potreban: Lamborghini će sam razvijati svoje automobile

Italijanski proizvođač toliko zarađuje da mu Audijeva pomoć više nije neophodna.

Otkako je Volkswagen grupa preuzela poznati italijanski brend, posao je drastično napredovao. Međutim, u početku su bila potrebna ogromna ulaganja, posebno u razvoj novih modela i optimizaciju procesa proizvodnje.

Prvi model razvijen u saradnji sa Audijem bio je Gallardo, a u isto vreme stigao je i Audi R8. Troškovi su takođe podeljeni na nasledniku, modelu Huracan koji i sam uskoro treba da dobije naslednika

Međutim, za razliku od Huracana, Lamborghini sada može da razvije novi model potpuno samostalno, prema parametrima koje odabere.

Frančesko Skardaoni, direktor za azijsko-pacifički region, otkrio je za Drive da će zamena za Huracan biti isključivo delo Lamborginija, posle mnogo profitabilnih godina.

Nije ni čudo, jer je SUV Urus postao prava fabrika novca. Podsetimo, Lamborghini je prošle godine ostvario rekordne prihode od 2,38 milijardi evra uz operativnu maržu od 25,9%.

Od 9.233 prodata vozila, čak 5.367 su Lamborghini Urus. Dobit je iznosila 614 miliona evra, što je skok od 56 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

A pošto Audi nije u igri, Skardaoni otkriva da Lamborghini ima slobodu da razvije zamenu za Huracan kao poseban proizvod bez ikakvih kompromisa.

“Pošto smo bili toliko profitabilni, dobili smo zeleno svetlo da razvijemo sopstvenu mehaničku platformu”
, rekao je on u intervjuu.

Novi model će biti baziran na novoj platformi koja je ekskluzivno razvijena za ovaj superautomobil, ali generalni direktor nije isključio mogućnost da je podeli sa drugim članovima Volkswagen grupe. Naravno, u početku će samo Lamborghini imati pristup hardveru.

Podsećamo, Huracan je još uvek u proizvodnji, ali više nije dostupan za porudžbinu. Naime, svi planirani primerci su već prodati, a isporuke će biti završene tokom naredne godine.

Kada je reč o nasledniku, svakako možemo zaboraviti na V10 atmosferski motor. Naslednik će izgubiti najmanje dva cilindra, dobiće turbine, a vrlo je verovatan i neki oblik plug-in hibrida.

Ono što je sigurno je da će novi model imati isti osmostepeni menjač sa dva kvačila kao i Revuelto. Između njega i V8 će navodno biti umetnut električni motor.

Postoje i glasine da se turbine neće aktivirati do 7000 obrtaja u minuti. Ipak, još je rano za konkretne podatke.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare