26. Novembra 2023.

Huawei i Xiaomi krče put za Apple električno vozilo

Huawei i Xiaomi bi u bliskoj budućnosti mogli da pokažu kompaniji Apple da li je pametno ući u trku sa već etabliranim proizvođačima električnih automobila

Huawei i Xiaomi bi u bliskoj budućnosti mogli da pokažu kompaniji Apple da li je pametno ući u trku sa već etabliranim proizvođačima na polju električnih i autonomnih vozila, i koliko je taj put trnovit za jednu IT kompaniju.

Dva od nekolicine najvećih proizvođača pametnih telefona u Kini pridružila su se BYD Co. i Tesla Inc. na sve tesnijem kineskom tržištu električnih vozila. Njihov uspeh ili neuspeh mogao bi poslužiti kao vodič za Apple, ukoliko jednog dana odluči ući u globalnu trku, mada to nagoveštava makar tri-četiri godine unazad.

Huawei Technologies Co. dobila je narudžbine za 80.000 jedinica svog prvog SUV-a Aito M7 u prvih 50 dana nakon lansiranja u septembru, a naknadno puštanje modela Avatr 12, luksuznog kupea, i Luxeed S7 sedana donelo im je vetar u leđa. Može se reći da je to solidan početak, ali još uvek zaostaje za više od 300.000 električnih vozila koje je BYD prodao u oktobru, 90% u Kini, što ih stavlja u poziciju direktne konkurencije kompaniji Tesla.

Xiaomi je razvio svoj operativni sistem za automobile i očekuje se da će debi u svetu električnih vozila imati u prvoj polovini naredne godine, nakon nedavnih preliminarnih odobrenja sertifikata za bezbednost od strane kineskih vlasti.

Huawei i Xiaomi – od malih kućnih aparata do električnih automobila

Ove dve kompanije znatno se razlikuju od svojih konkurenata u oblasti električnih vozila. Obe nude širok spektar proizvoda, od WiFi rutera do bele tehnike i različitih aparata, i podizvode veliki broj delova proizvodnje kompanijama kao što je Foxconn.

Takođe, fokusirane su na kreiranje platformi i ekosistema – kataloga softvera koji omogućava besprekorno povezivanje uređaja kako bi delili fajlove i međusobno komunicirali. Za razliku od njih, BYD i Tesla uglavnom nude samostalna vozila i veći deo proizvodnje obavljaju internom proizvodnjom.

Umesto da uči od proizvođača automobila, Apple će verovatnije učiti od svojih kineskih konkurenata u svetu pametnih telefona. Ideja o “iCar”-u nije samo fantazija – Hyundai Motor Co. je 2021. neoprezno potvrdio glasine da sarađuje sa proizvođačem iPhone-a na novom vozilu pre nego što se ogradio od te izjave.

Apple očekuje da će mu trebati najmanje pola decenije da lansira autonomno električno vozilo, kako je prethodno izvestio Bloomberg News.

Huawei je već izjavio da želi manje da liči na proizvođača automobila i umesto toga će delovati više kao razvojni partner i dobavljač specijalizovanih automobilskih tehnologija poput operativnih sistema, softvera i funkcija asistiranog voženja. U tu svrhu, sarađuje sa najmanje pet kineskih proizvođača automobila.

Xiaomijev pristup može biti malo drugačiji. Mnogi proizvodi koji nose njegovo ime zapravo su razvijeni i sastavljeni od strane drugih kompanija, pri čemu se šangajska firma trudi da doda svoj logo i na taj način osigura da se ovi uređaji mogu međusobno povezivati s drugim članovima Xiaomi porodice.

Možemo očekivati da će se ista strategija primenjivati i na njihova vozila, koja će u početku biti pravljena od strane BAIC Motor Corp.

Prilikom ocenjivanja novih ponuda, potrošači i partneri će se pitati šta tačno ove kompanije mogu doneti novo. BYD i Tesla imaju godine iskustva u razvoju i proizvodnji vozila, za razliku od Huaweija i Xiaomija koji prodaju rebranded modele tradicionalnih proizvođača automobila.

BYD i Tesla imaju godine iskustva u razvoju i proizvodnji vozila, za razliku od Huaweija i Xiaomija

Odgovor leži u tome da li vozači vide automobile kao proizvod koji zahteva dugu istoriju i duboko nasleđe u oblasti sigurnosti i strukturalnog integriteta. Moderni potrošači jako su zainteresovani za veliki ekran u kabini, bežično punjenje telefona i povezivost. Bezbednost im je svakako zagarantovana zahvaljujući strogim propisima.

U doba električnih vozila, domet i pouzdanost su daleko važniji faktori. Električna vozila su tehnički sličnija ogromnom prenosnom računaru na točkovima nego tradicionalni zagađivači okoline sa SUS motorima. Zbog toga Huawei i Xiaomi mogu biti sigurni da imaju šansu čak i ako su do sada jedva prodavali nešto što je veće od kofera.

Međutim, kao i svakom novom igraču u auto industriji, ni njihov uspeh nije zagarantovan. Proizvođači automobila, od Tesle do Toyota Motor Corp., izuzetno su fokusirani na razvoj softvera i povezivost, svesni da su automobilska elektronika ključna tačka prodaje, dok je Elon Musk istakao funkciju pametnog pozivanja svojih vozila koje ih dovodi do korisnika. Ipak, propušteni rokovi, uključujući implementaciju potpuno autonomne vožnje i zamene baterija, urušavaju Teslinu reputaciju.

Ovo su zamke koje će Huawei i Xiaomi morati izbeći, posebno jer sudbina njihovih električnih vozila uglavnom leži u rukama proizvođača automobila trećih strana.

Ako uspeju, Apple će sigurno imati hrabrost da se okuša u ovom segmentu. A ako ne uspeju, iskustvo Apple-a u upravljanju lancem snabdevanja i odnosima s ugovornim proizvođačima pružiće izvršnom direktoru Timu Kuku samopouzdanje da veruje da može postići i znatno bolje rezultate.

Izovr. Benchmark

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare