Naime, Hrvatska je, kako navodi portal Indeks, kao država članica EU obavezna je svoj nacionalni propis koji uređuje područje naknada koje se naplaćuju za korištenje određenih infrastruktura za vozila uskladiti s Direktivom 2022/362 do 25. marta 2024. godine. Vlada je to upisala i u Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO), kojim je predviđeno i finansiranje projekta “Elektronskom sistema naplate putarine”.
Najavljuju da će se zakonom isključiti mogućnost da se korištenje auto-puta plati u gotovini, što će posljedično smanjiti operativne troškove naplate putarine.
Sva teretna vozila i motocikli imaće obavezu korištenja uređaja u vozilu za plaćanje putarine. Laka vozila do 3,5 tona nosivosti imaće mogućnost odabrati između korištenja uređaja u vozilu za elektronsku naplatu putarine i prijave u sistem naplate putarine za automatsko prepoznavanje registarskih pločica – najavljuje se u obrascu.
Potpredsjednik hrvatske Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković već neko vrijeme najavljuje uvođenje novog, elektronskog sistema naplate putarine, za što je novac obezbijeđen u NPOO-u, a čija se vrijednost procjenjuje na nešto više od 66 miliona evra.
– Sistem će biti beskontaktni, koji se temelji na kombinaciji dvije savremene tehnologije, a naplata bi trebala biti preko novijeg ENC uređaja i automatskog sistema čitanja tablica, dakle u obliku elektronske vinjete i plaćanja bez zaustavljanja. Postojeće naplatne stanice biće uklonjene, više neće biti rampi i velikih gužvi na njima. Tako bi sve trebalo biti brže. Na primjer, ručna naplata ima kapacitet od oko 200 vozila po satu, a novi sistem omogućuje prolaz i do 3.000 vozila – rekao je Butković u intervjuu objavljenom početkom ovoga mjeseca u Večernjem listu.
RTRS.