7. Novembra 2023.

Hondin kamionet je sada dostupan i u proterenskom izdanju

Hondi je trebalo dosta vremena da se priključi izuzetno popularnoj kategoriji pikap kamioneta na američkom tržištu. Desilo se sve to tek 2005. godine, kada su Japanci nastupili s modelom Ridgelineom. Ali dok su rivali napravili pravi kamionet, Honda je zapravo samo pozajmila platformu modela Odyssey (inače minivana) i na njenoj bazi napravila pikap automobil.

Ruku na srce, trebalo bi priznati da je Ridgeline imao neke zaista unikantne karakteristike. Primera radi, bio je izuzetno udoban za vožnju, a takođe je imao i prtljažnik ispod sanduka, što nijedan rival nije mogao da pruži. Ali Jenkiji su ga videli kao „minivan u odelu kamioneta“ (bazni model je čak imao pogon na prednje točkove) i samim tim je komercijalni uspeh izostao.


Japanski proizvođač vozila je u međuvremenu predstavio i drugu generaciju, i to s drugačijom strategijom, pa reklamira Ridgeline kao „lajfstajl kamionet“ namenjen za obavljanje sitnih poslova kod kuće i tek po koji odlazak do prodavnice. Protekle godine je isporučeno tek 42.762 primerka, a Honda se nada privući koju novu mušteriju novim proterenskim izdanjem nazvanim TrailSport.

Takva značka sigurno nije strana i Honda je koristi za druge sopstvene modele, a cilj je pružiti kakvu-takvu vožnju svim onima ljubiteljima kampovanja i ostalih aktivnosti koje zahtevaju silazak sa afalta. Iz firme nam kažu da je Ridgeline TrailSport najsposobniji kamionet napravljen u istoriji Honde i da donosi mnogobrojne novine.

Najveća od njih su 18-inčne sa pneumaticima General Grabber A/T Sport i samim tim bi vozilo trebalo biti u stanju da savladu podlogu kao što su zemlja, pesak, blato, kamenje i sneg bez da se izgube vozne karakteristike na asfaltu. Kao i svaki drugi model sa značkom TrailSport, i Ridgeline stiže sa nešto agresivnijim stilom u vidu branika i crne maske hladnjaka.

Enterijer je sada dostupan sa 9,0-inčnim monitorom, a vlasnik može da poveže mobilni telefon preko interfejsa zvanih Apple CarPlay i Android Auto. Takođe, nova je i kutija između sedišta dok je ostatak opreme manje-više isti kao na ostatku ponude.

Dok Ridgeline i dalje može da se naruči sa pogonom na prednje točkove, TrailSport stiže sa standardnim pogonom na sva četiri točka. Motor je i dalje 3,5-litarski benzinac sa 290 „konja“ dok je menjač devetostepeni automatski. Honda nam kaže da ne preporučuje vožnju tereta težeg od 718 kilograma u sanduku kao ni vuču tereta masivnijeg od 2,2 tone, a u protivnim vozač rizikuje da izgubi fabričku garanciju.


Ridgeline TrailSport stiže u izložbeno-prodajne salone kao model za 2024. godinu, a novinari smatraju da bi se cene trebalo kretati između 41 i 48 hiljada američkih dolara. Model iz 2023. godine je nešto pristupačniji (38.800 „zelembaća“), ali je Honda prethodne godine agresivno eliminisala sve bazne konfiguracije, pa bi slična situacija mogla biti i sa onim osnovnim paketom opreme pod nazivom Sport.

Ne sumnjamo da će TrailSport privući po kojeg znatiželjnog kupca kome su bitnije karakteristike poput udobnosti i pouzdanosti, ali na kraju dana, Ridgeline će i dalje predstavljati sitnu ribu u svetu kamioneta…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare