Japanski proizvođač automobila je ubrzao svoj proces elektrifikacije. Sada, to ne znači da će u rekordnom roku postati brend električnih automobila.
„Supreme leader“ Honde u Evropi upozorio je da nije izvodljivo brzo napraviti promenu na „održivu“ mobilnost i čistu elektriku. Bar ne u Evropi. Štaviše, ukazao je na glavni problem koji se mora rešiti kako bi Stari kontinent mogao da postigne postavljeni cilj, a da stanovništvo direktno ne trpi neke od trenutnih problema povezanih sa električnim automobilima.
Kacuhisa Okuda, predsednik kompanije Honda Motor u Evropi, dao je nekoliko zanimljivih komentara na predstavljanju novih modela, među kojima je novi električni automobil kompanije, Honda e:Ny1. Okuda je sasvim jasan u pogledu Hondine posvećenosti električnoj mobilnosti. To je paralelno sa razvojem infrastrukture za punjenje.
„Tempo razvoja naših električnih vozila je isti kao razvoj infrastrukture, u smislu dostupnog javnog punjenja“, napomenuo je Okuda. Honda je uspostavila multienergetsku strategiju u kojoj će različite tehnologije elektrifikacije koegzistirati u njenom evropskom asortimanu. Honda će prodavati hibridne, hibridne plug-in i električne automobile.
Izlazak nove generacije Honde CR-V je jasan primer u tom pogledu. Japanski SUV biće dostupan u Evropi u verzijama HEV i PHEV. Pored toga, stiže i novi kompaktni SUV Honda ZR-V, koji će u ovom slučaju biti dostupan samo kao HEV.
Prema procenama Okude, javna infrastruktura za punjenje neće biti gotova nekoliko decenija. Štaviše, on ukazuje na 2050. godinu kao godinu izistinskog prelaska na baterijske električnie automobile: „Verujemo da će 2040. ili 2050. infrastruktura biti dobro razvijena i tada će naši brojni kupci biti mogu da uživaju u električnim vozilima. Do tada, naš plug-in hibrid je dobar izbor za putovanje na posao i duža putovanja vikendom. Veoma je realno i praktično.“
CR-V će postati prvi Hondin model koji će imati tehnologiju PHEV u Evropi. Brend je ostavio otvorena vrata tako da u budućnosti drugi modeli mogu da računaju na ovo rešenje.
AutoRepublika