Honda se u proizvodnji sve više oslanja na internu izradu mnogih delova, što je Tošihiro Mibe, izvršni direktor proizvođača automobila, najavio na Hondinoj godišnjoj finansijskoj konferenciji početkom maja. To znači da Honda zadržava direktnu kontrolu nad delovima koji bi inače bili isporučeni od strane trećih lica (komponentaša).
Ova strategija, poznata i kao vertikalno organizovan proizvodni ciklus, datira još od samih početaka automobilske industrije. Ford je na primer pokušao da sve proizvodi u sopstvenoj režiji. Sada se ovaj pristup ponovo koristi sve više i više, nakon što je u poslednje vreme više radnih procesa ustupljeno i eksternalizovano (da ne upotrebimo staroslovensku reč „outsorsovano“).
Tako se recimo kineska kompanija BYD i američki proizvođač Tesla sve više oslanjaju na sopstvene proizvodne procese, a evropske kompanije Renault i Stellantis proizvode i elektromotore i baterije. U principu, ovaj oblik proizvodnje nudi nekakve prednosti, ali ga je teško postaviti i još teže implementirati.
Vertikalno upodoblljena proizvodnja za Hondu najpre znači sredstvo za postizanje cilja i omogućena je time što svega nekoliko dobavljača isporučuje delove koji su Hondi nužni u proizvodnji elektromobila.
„Malo smo promenili strategiju u pogledu elektrifikacije, posebno kod baterija. Prelazimo na vertikalni sistem da bismo održali kompletan proces elektrifikacije. Prinuđeni smo da internalizujemo ove tehnologije da bismo omogućili realizaciju ciljanog ishoda. Softver takođe mora da podržava i sama Honda,” izjavljuje Tošihiro Mibe kao izvršni direktor Honde.
Honda je sebi postavila cilj da potpuno eliminiše motor s unutrašnjim sagorevanjem goriva, i to do 2040. godine, što se čini realnim ciljem ove kompanije. Honda ulaže u različite oblasti da bi sprovela proizvodnju i elektrifikaciju u skladu sa proklamovanim rokom.
Japanska Honda je na primer tokom tekuće poslovne godine u istraživanje i razvoj uložila ekvivalent od preko 7 milijardi evra, što odgovara povećanju od 23% u odnosu na prethodni komparativni dvanaestomesečni period. Honda takođe gradi centre za razvoj baterija i električnih automobila u Ohaju i Kanadi i donosi više hibrida na tržište koji se mogu prodati uz masnije marže. Honda će takođe predstaviti platformu za električne automobile negde u toku 2026. godine, što je već bilo nagovešteno u dizajnu Serije 0 na ovogodišnjem CES-u u Las Vegasu, održanom u toku januara.
AutoRepublika