30. Januara 2024.

Honda kritikuje kineske proizvođače električnih automobila zbog nedostatka „faktora iznenađenja“

Odnosi između Japana i Kine su vekovima, u najmanju ruku, bili delikatni. Uprkos bliskosti koja ujedinjuje oba naroda, svaki od njih ima veoma poseban način razmišljanja. Kineska elektroindustrija je doživela procvat poslednjih godina da bi postala košnica aktivnosti. Njihovo međunarodno prisustvo raste, ali nisu svi ugroženi njihovom strategijom i kreativnošću.

Honda uverava da će njeni sledeći električni modeli osramotiti ostale rivale i optužuje Kineze za njihov površni dizajn.

Na Starom kontinentu, koji je navodno najkonkurentnije i najzahtevnije tržište na svetu, proizvođači „vole“ konzervativne, neutralne i ne baš smele dizajne što je sasvim suprotno od filozofije dizajna koja dolazi sa istoka. Dok su se mnogi proizvođači prilagodili evropskom mentalitetu u svojim ekskluzivnim kreacijama za region, još uvek postoji jasna razlika između azijskih i evropskih proizvoda. Dovoljno je uporediti Toyotu C-HR i Volkswagen T-Roc kao primer.

Honda je jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu, ali izgleda da ih je dolazak električnih automobila zatekao na pogrešnoj nozi, iako Japanci u stvarnosti smatraju da je njihova strategija ispravna. Toyota takođe razmišlja na isti način, kao i ostali japanski proizvođači. Brojke podržavaju njihov način razmišljanja i u određenim grupama industrije već počinju da misle da bi japanski mentalitet mogao biti ispravniji od mentaliteta drugih proizvođača koji su, čini se, požurili sa prelaskom na električne modele.

Međutim, Honda ipak mora da se ubrza i u narednim godinama stiže nova serija proizvoda – tehnološki napredni i složeni automobili koji će pokazati promenu kursa. Ideja nije samo impresionirati razvojem, već i dizajnom. Japanci su kreirali novu porodicu proizvoda pod nazivom Honda 0 (nula). Lansiranje je održano tokom poslednjeg izdanja CES-a u Las Vegasu. Predstavljena su dva prototipa. Oni će stići 2026. godine, a iz Honde uveravaju da je njihov dizajn 90% završen.

Koncepti Honda Saloon i Space Hub pokazuju linije koje su podjednako smele koliko i agresivne, posebno limuzina. Tokom intervjua, kreativni direktor odeljenja za mobilnost, Daisuke Cutamori, prokomentarisao je: „U Kini smo videli mnogo više prefinjenosti tog tipa stila. Ali to je vrlo površno. Prefinjeno, ali površno. Honda je želela da smisli nešto što je jednostavnije, važnije“.

Odnosno, Japanci optužuju Kineze da su veoma površni i ne baš smeli sa dizajnom svojih električnih automobila. Prema njihovim rečima, nedostaje im onaj faktor iznenađenja koji tera vozače da se zaljube.

Kako god bilo, jasno je da je potrebno istaći se na sve zasićenijem tržištu električnih modela. Istorijski gledano, Honda je ostavila sjajne dizajne, ali je jasno da kada je ukus u pitanju, ništa nije uklesano. Ako se potvrdi dolazak novih Hondinih električnih automobila, u predstavljenom formatu, jasno je da bi se radilo o dva izuzetna automobila. Međutim, smeli dizajn može biti mač sa dve oštrice.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare