Ideja da ćemo od 2035. kupovati samo nove električnie automobile (na baterije) čini se sve manje izvesnom, jer mnogi proizvođači ozbiljno računaju na vodonik kao pogonsko gorivo – u klasičnim motorima s unutrašnjim sagorevanjem ili sistemima sa gorivim ćelijama vodonika.
Honda je jedan od tih proizvođača, a sada je objavila da je uspela poprilično da smanji cenu celog sistema s gorivim ćelijama vodonika i da će ga ugraditi u novi model CR-V, kao jednu od opcija.
Proizvodnja počinje sledeće godine u fabrici u Ohajju. CR-V na vodonik biće zamjena za Kleriti fjuel sel, limuzinu koja se nudila u Kaliforniji od 2017. do 2020. godine, piše HAK revija.
Zanimljivo je da će ovaj novi model takođe imati opciju priključka na električnu energiju (slično plagin hibridima) kako bi mu se omogućilo da ponudi malu količinu električnog dometa, a da pritom ne koristi vodonik.
Pogonski sistem sa gorivim ćelijama razvijen je u saradnji s Dženeral Motorsom (pretvara vodonik u električnu energiju za napajanje elektromotora) i navodno je veliko poboljšanje pogonskog sklopa starog Kleritija i koristi 80 odsto manje platine nego pre. To utiče na veliki pad cene (tačne brojke još nisu objavljene).
CR-V s gorivim ćelijama pridružiće se Toyoti Mirai i Hyundaiju Nexo i drugim najavljenim automobilima koje će pokretati vodonik. Ova ideja sve više golica i proizvođače poput BMW-a, Renaulta…