Iako električna vetrobranska stakla nisu novina, Hondin Gold Wing je relativno kasno usvojio ovu tehnologiju.
Pre predstavljanja aktuelnog modela, 2018. godine, ovaj turer je imao visoko, fiksno vetrobransko staklo. Da bi uhvatio korak sa savremenim trendovima, Gold Wing je 2018. godine uveo automatsko podešavanje koje je spuštalo vetrobran kada je motocikl isključen, podižući ga na prethodnu postavku nakon nastavka rada.
Međutim, najnoviji patent otkriva da se sprema sofisticiraniji sistem.
Mehanizam za podešavanje visine ostaje sličan trenutnom modelu, koristeći električne aktuatore za pomeranje vetrobrana nagore ili nadole, sa kontrolama dostupnim vozaču.
Honda je prepoznala da idealna visina vetrobranskog stakla može da varira u zavisnosti od faktora kao što su brzina i vremenski uslovi. Kao rezultat toga, sistem uključuje standardne aktuatore za visinu, ali takođe uključuje računar, mikrofon i set kamera, koji rade zajedno na održavanju vetrobranskog stakla u optimalnom položaju u svakom trenutku.
Mikrofon, postavljen na vozačevoj kacigi, deo je šireg sistema koji omogućava telefonske pozive i glasovnu kontrolu nad različitim biciklističkim sistemima, uključujući navigaciju.
U kontekstu automatskog podešavanja ekrana, mikrofon takođe prati buku vetra, ne samo za udobnost vozača, već i za sprečavanje ometanja sistema za prepoznavanje glasa.
Kako se brzina motocikla povećava i buka vetra prelazi unapred određeni prag, kontrolna jedinica nalaže vetrobranskom staklu da se pomeri prema gore, prateći unapred programirani obrazac podešavanja dizajniranih da minimalizuju buku vetra i turbulencije.
Da bi rešila potencijalne probleme vezane za vetrobransko staklo koje ometa vidno polje vozača, Honda je integrisala dodatnu bezbednosnu funkciju. Par kamera, jedna na vrhu svakog ogledala, neprekidno prati vozača i prenosi slike na računar.
Kompjuter zatim analizira položaj i visinu vozačevih očiju da bi odredio oblasti u kojima bi ivica vetrobranskog stakla potencijalno mogla da odvlači pažnju.
Sistem automatskog podešavanja obezbeđuje da se vetrobransko staklo zaustavi samo kada je postavljeno više ili niže od vozačeve linije očiju. Pored toga, računar održava bazu podataka o preferencijama vozača, omogućavajući vozačima da daju prioritet vidljivosti ili zaštiti od vetra u skladu sa svojim željama.
Motomagazin.rs