19. Novembra 2023.

HiPhi A dolazi kao najviše bijesna verzija već divljeg sedana

Poznati sedan po imenu HiPhi Z je već impresivan, i to od uvodne verzije. Električno vozilo provokativnog dizajna, s dva motora ukupne snage od 672 „konja“ i s trakcionom baterijom kapaciteta 120 kWh, omogućava domet od 705 kilometara u skladu s kineskim protokolom CLTC. Ali za one kojima te karakteristike nisu dovoljne, Human Horizons je ponudio još više “malignu” verziju i pozicionirao je kao zaseban model nazvan HiPhi A.

Razlike u eksterijeru u odnosu na Model A su zaista tipske i karakteristične za ovakve projekte. Agresivno stilizovan rep, jedinstvene felne, veliki dvodelni sspojler na poklopcu prtljažnika. Novi elementi nisu izvedeni samo od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, veći i od specijalnog „mermernog“ materijala.

Enterijer je konstruisan na sličan način, primetno je obilje elemenata utemljenih na ugljeniku, dok su montirane četiri zasebne kadice s integrisanim naslonima za glavu.

Glavne inovacije na modelu A se tiču tehničkih unaprešenja. Sada nisu postavljena dva, već tri elektromotora. Zadnji točkovi poseduju zaseban pogon uz mogućnost vektorisanja kontrole potiska. Agregati koriste plastiku ojačanu ugljeničnim vlaknima i uljano hlađenje kako bi se postigne nestvarne performanse: najviša moć pogonskog sklopa doseže 1.305 konjskih snaga, i tu cifru je moguće održati i celih 30 minuta.

Baterijsko pakovanje je opremljeno presvlakom od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima koja ima zaštitnu funkciju,dok je masimalna snaga baterije 1,5 MW, što je više nego dovoljno u odnosu na snagu elektromotora (960 kW).

Svi ovi trikovi su omogućili dostizanje nestvarnih vozačkih karakteristika. Navedeno je da vozilo ubrzava iz mesta do 100 km/h za manje od dve sekunde, dok najviša brzina kretanja dohvata cifru od 300 km/h! Ovakvi podaci su uporedivi s onim što nudi Teslin liftbek po imenu Model S Plaid.

Šta bi se još tu moglo reći? Pa, konstrukcija šasije koristi jedinstvene legure aluminijuma i keramiku. Delovi su napravljeni korišćenjem  štampe tipa 3D, a u njihovom razvoju i proizvodnji pomogao je Šangajski univerzitet, Fakultet nauke i tehnologije.

Ponovo podešeno vazdušno oslanjanje sa adaptivnim amortizerima, ugljenično-keramičkim kočnim diskovima i standardnom raspodelom osovinske težine (50:50) obećavaju precizno rukovanje i sigurne performanse pri velikim brzinama.

HiPhi A se očekuje na tržištu u ograničenoj seriji. Međutim, prijem narudžbina i početak proizvodnje su planirani tek za prvi kvartal 2025. godine, dok cene nisu pominjane. Definitivno će biti osetno jače nego za najprestižniju verziju sedana po imenu HiPhi Z, a on staje 87 hiljada američkih dolara.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare