Nakon što videsmo potopljen ukradeni primerak novog Ypsilona, a potom i špijunske fotografije koje su snimili slučajni prolaznici u sred bela dana u Milanu, evo sada italijanska kompanija prikazuje četvrtu generaciju heča. To nas je u najvećoj meri i demotivisalo da ovaj članak objavimo ranije. Do sada smo videli smo električnu verziju u, na 1.906 primeraka ograničenoj seriji Cassina, dok se kasnije očekuju i kontingenti koji će se prodavati u većim brojevima. Pogađate, Lancia je osnovana 1906. godine.
Aktuelni, pre trinaest godina lansirani hečbek, se sada prodaje samo u Italiji. Sada se kompanija priprema za punu prezentaciju četvrte generacije Ypsilona: novi proizvod bi trebalo da donese „renesansu“ brenda, kako se nadaju nadležni u kompaniji. Zatim, marka, u vlasništvu koncerna Stellantis, namerava da predstavi još nekoliko električnih automobila, za koje će biti oživljena imena Aurelia i Delta.
Eksterijer nove generacije Lancije Ypsilona se može povezati s viđenim na konceptu po imenu Pu+Ra HPE, a koji je predstavljen prošlog aprila. Supermini je bio opremljen malim farovima, kao i neobičnim dnevnim svetlima koja se sastoje od tri tanke linije koje formiraju „Y“ na nosu vozila. Ovaj element podržavaju i okrugla svetla, unutar kojih se nalaze horizontalno okrenute diode, kao referenca ka Lanciji Stratos.
Na crnom umetku na ivici haube, kao i na sličnom elementu na vratima prtljažnika, može se videti ime marke koje je ispisano krupnim slovima; takođe je ovaj, a ne uobičajeni logo, postavljen i u kabini, i to na obuču upravljača.
Na čeonoj ploči je postavljen duet ekrana. Jedan od njih predstavlja virtuelnu instrument tablu, drugi je monitor osetljiv na dodir i deo je novog multimedijalnog sistema po imenu SALA, odnosno Sound Air Light Augmentation (pored toga, reč „sala“ na italijanskom jeziku znači i „dnevni boravak“). Imajte na umu da specijalna verzija zvana Ypsilon Cassina ima sedišta obrubljena somotom, a okrugla centralna konzola, koja podseća na stočić, je presvučena odgovarajućom kožom. Iznad njega možete videti red fizičkih dugmadi za kontrolu klima uređaja.
Poznato je da je novi heč Ypsilon zasnovan na francuskoj modularnoj platformi CMP, što mališana čini svojtom s aktuelnim predstavnicima segmenta B, prodavanim pod nazivima Opel Corsa i Peugeot 208. Očekuje se da će novi apeninski proizvod na četiri točka, upravo s njima podeliti tehnološka rešenja, a zvaničnih podataka o pogonskim sklopovima praktično još nema. Pre dva dana prikazani Ypsilon Cassina je električni automobil; njegov domet sa jednim punjenjem, prema navodima iz Lancije, iznosi 403 kilometara (izračunato korišćenjem ciklusa WLTP).
Kompanija je istakla da će kasnije biti predstavljene masovne verzije nove generacije Lancije Ypsilon s potpuno električnim pogonskim sistemom, kao i sa hibridnom ispomoći. Zvanično, milionito predstavljanje modela održaće se 14. februara u Milanu. Istog dana, distributeri će početi da prihvataju porudžbine za specijalnu verziju Cassine.
Pogledajte i video snimak.