Harley-Davidson je pre par dana predstavio svoj finansijski učinak za treće tromesečje 2023. Iako je izvršni direktor Johen Cajc istakao pozitivne vesti o porastu maloprodaje CVO (Custom Vehicle Operations) od 25 odsto, dublje ispitivanje prihoda otkrivaju nešto drugačiju sliku.
Ako niste znali, Harley-Davidson koristi segmentiranu strukturu izveštavanja, koja se sastoji od tri ključna dela: Harley-Davidson Motor Company (obuhvata sve motocikle osim LiveWire), Harley-Davidson Financial Services i LiveWire. Ova struktura postoji od kada je LiveWire izdvojen u poseban entitet 2022. Zajedno, ovi segmenti čine Harley-Davidson Incorporated, entitet odgovoran za konsolidovane finansijske rezultate. U poređenju sa trećim tromesečjem 2022. godine, Motor Company je prijavila pad profita od 24 odsto. Ova najava je dovela do pada akcija kompanije za 11 odsto, prenosi Rojters.
Harley-Davidson je otkrio pad maloprodajne prodaje za sve svoje modele, isključujući LiveWire, u različitim globalnim regionima tokom trećeg tromesečja 2023. Sveukupno, svetska prodaja je pala za 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Regionalni pregled prodaje otkriva sledeće:
– Severna Amerika: Prodaja u trećem tromesečju 2023. zabeležila je pad od 15 odsto u poređenju sa istim periodom 2022.
– Evropa, Bliski istok i Afrika (EMEA): Prodaja u ovom kombinovanom regionu opala je za 13 odsto.
– Azijsko-pacifički region: Prodaja je zabeležila značajan pad od 24 odsto.
– Latinska Amerika: Prodaja u Latinskoj Americi je takođe opala za 11 odsto u trećem tromesečju 2023.
Kada je LiveWire u pitanju, važno je napomenuti da Harley-Davidson koristi jedinstveni pristup izveštavanju za brojeve vezane za ovaj brend. Dok se statistika za motor sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) entiteta Harley Davidson Motor Company odnosi direktno na prodaju motocikala u svakom regionu i globalno, LiveWire brojke koriste drugačiju terminologiju – “Pošiljke električnih motocikala” umesto “prodaje”.
U trećem tromesečju 2023. kompanija je prijavila isporuku ukupno 50 LiveWire električnih motocikala. Ovo predstavlja značajno smanjenje od 76 odsto u poređenju sa isporukama u istom periodu 2022. godine, koje su iznosile 206 jedinica. Važno je razjasniti da u ovim brojkama nema greške u kucanju; samo 50 LiveVire motocikala je isporučeno tokom pomenutog perioda.
Iskreno rečeno, vredi priznati da je LiveWire još uvek u ranoj fazi i da se inovativne tehnologije i poduhvati često suočavaju sa početnim izazovima. Pored toga, Harley-Davidson je tek nedavno predstavio svoje električne motocikle na evropskom tržištu. Dok su vozači u Evropi i Aziji brže prihvatili električne motocikle uopšte, isto se ne može reći za američko tržište. Kako LiveWire uspostavlja svoje prisustvo u Evropi i istražuje tržišta izvan SAD, posebno sa ponudama kao što je S2 Del Mar, možda će pronaći prijemčiviju publiku i utrti put za budući rast.
Motomagazin.rs