16. Novembra 2023.

Haos u najavi: Počeo novi štrajk železničara u Nemačkoj

Najveći nemački železnički prevoznik “Dojče ban” započeo je u sredu uveče novi štrajk koji će trajati do večeras u 20 časova, saopštila je kompanija.

Štrajk, koji je organizovao sindikat mašinovođa GDL, uticaće na međugradske, regionalne vozove i gradske S-Ban vozove.

Planiran je “vanredni red međugradskog saobraćaja sa znatno smanjenim brojem vožnji”.

U saopštenju se navodi da putnici koji žele da odlože putovanje kartu mogu iskoristiti kasnije ili je vratiti. Osim toga, u okviru „posebnog gesta dobre volje“, putnicima je takođe data mogućnost da odlože putovanje ili otputuju ranije juče, ali na način da garantovano stignu na odredište pre početka štrajka sinoć u 22.00 sata.

Štrajk, koji je najavljen u kratkom roku, dovešće do značajnih kašnjenja u teretnim operacijama DB Karga, saopštio je prevoznik. Železnica očekuje da će nekoliko stotina teretnih vozova kasniti, od kojih neki prevoze hitan redovni teret. Procenjuje se da će po okončanju štrajka biti potrebno nekoliko dana da se saobraćajna gužva normalizuje.

“Ove nedelje nećemo pregovarati sa sindikatom mašinovođa. Ili štrajkujete ili pregovarate, obe opcije su nemoguće u isto vreme. Namerno određivanje štrajka na dogovoreni datum pregovora je eskalacija u našem socijalnom partnerstvu koje ne prihvatamo“, rekao je direktor ljudskih resursa DB Martin Zajler.

Sindikat je pozvao zaposlene da se danas pridruže protestima u Berlinu i Šverinu. Železničari su već zapretili štrajkom tokom božićne sezone ako ne budu ispunjeni njihovi tarifni uslovi.

GDL traži, između ostalog, povećanje plata od 555 evra mesečno. Pored toga, dužina radnog vremena radnika u smenama mora da se smanji na 35 sa 38 časova nedeljno bez smanjenja zarada. Osim toga, demonstranti žele da dobiju jednokratni neoporezivi bonus na inflaciju od 3.000 evra. Železnica ne smatra celishodnim smanjenje radnog vremena i za sada odbijaju bilo kakve pregovore u vezi sa tim.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare