7. Januara 2024.

Grupa JAC isporučuje prve „električare“ s natrijum-jonskom baterijom

JAC grupa menja električnu igru isporukom prvog kineskog masovno proizvedenog električnog vozila sa natrijum-jonskom baterijom. Vozilo marke Yiwei, opremljeno je najsavremenijim natrijum-jonskim cilindričnim ćelijama koje isporučuje HiNa Battery Technology. Nadamo se da će ova inovacija dovesti u pitanje konvencionalnu dominaciju litijum-jonskih baterija u industriji električnih vozila.

Ključ natrijum-jonskih baterija leži u njihovim jedinstvenim svojstvima. Obilne rezerve sirovina, izuzetne performanse na niskim temperaturama, poboljšana provodljivost, mogućnost brzog punjenja i potencijal za veću gustinu energije izdvajaju natrijum-jonske baterije. Bezbednost tokom transporta je takođe poboljšana, što je kritičan faktor za rast industrije električnih vozila.

5. januara 2024, Yiwei, novi brend JAC Grupe, ušao je u istoriju isporučivši kupcima prvo masovno proizvedeno vozilo na svetu opremljeno natrijum-jonskim baterijama.

U pitanju je natrijum-jonska verzija modela Huaxianzi (u prevodu flower fairy iliti cvetna vila), čija je cena ispod 9.000 evra, koju pokreće 32.140 natrijum-jonskih cilindričnih ćelija (HiNA Battery). Ove ćelije imaju kapacitet od 12 Ah i gustinu energije koja prelazi 140 Wh/kg, prateći tehnološki put slojevitog oksida na bazi bakra i tvrdog ugljenika.

Bezbednost je glavni prioritet, a Huaxianzi uključuje sigurnosnu strukturu baterija u obliku saća. Sa ukupnim kapacitetom baterije od 23,2 kWh, postiže domet od 230 km po CLTC-u, uz potrošnju energije koja se približava 10 kWh na 100 km. Natrijum-jonske baterije „sijaju“ u okruženju sa niskum temperaturom, zadržavajući preko 92% kapaciteta čak i u uslovima smrzavanja od -20°C, praktično eliminišući degradaciju zimskog opsega.

Predsednik Sia Šunli iz Yiwei Technology, podružnice GAC grupe, veruje da natrijum-jonske baterije imaju potencijal da upotpune litijum-gvožđe-fosfatne baterije, uspostavljajući ravnotežu između cene i performansi.

Yiwei je već usmerio pogled na budućnost. Natrijum-jonska verzija sa još većim dometom od 300 km planirana je za puštanje u prodaju u drugoj polovini godine. Yiwei želi da ubrza industrijalizaciju natrijum-jonskih baterija i podstakne široko usvajanje električnih vozila s tom tehnologijom.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare