6. Februara 2024.

Great Wall priprema luksuznu limuzinu da konkuriše najprestižnijjim markama automobila

Kompanija Great Wall Motor (GVM) je poznata prvenstveno po svojim krosoverima, terencima i pikapovima, a njeni počeci nisu bili oličenje časti, jer su u prvoj polovini devedesetih počeli da proizvode ilegalne kopije japanskih limuzina Nissan Cedric i Toyota Crown, kreativno ih osmišljavajući i stilizujući ih kao modele prestižnijih brendova – na primer, Rolls-Royce.

Tokom dvehiljaditih, GWM je imao putnički podbrend Voleex, pod kojim je proizvodio jeftine automobile stilizovane po modelima Fiata, Honde, Sciona i Toyote, ali je 2016. napustio tržište zbog niske potražnje i preformatiranja kineskog tržišta automobila – velikim kineskim kompanijama od tada je ispod časti proizvodnja ilegalnih kopija stranih modela, a u isto vreme kineski dizajn i sopstvena škola dizajna počeli su da se ubrzano razvijaju (međutim, mora se priznati da se razvijala i nastavlja da se razvija uz široko uključivanje zapadnih specijalista).

Ora Sar
U 2018. GWM je u Rusiji lansirao već poznati putnički automobil marke Ora, koji proizvodi zaobljene hečbekove, liftbekove i limuzine koji nejasno podsećaju na Mini, VW „Bubu“ i Porsche. Brend Ora je dobio i prvi model propalog brenda Salon – ugaonu električnu limuzinu Mecha Dragon, koja se sada zove Ora Sar, ali prodaja još nije počela.

Sedan Great Wall Chaopai/Futurist, sličan Volgi GAZ-21, predstavljen 2020. na Salonu automobila u Pekingu, nikada nije postao serijski. Patentne slike „četvorooke“ limuzine pod brendom Wey koje su se pojavile na internetu pre dve godine takođe su se pokazale kao lažne – barem u ovom trenutku.

Great Wall Chaopai/Futurist
Kineski časopis Autohome danas je distribuirao skicu debitantskog modela nove podružnice konglomerata GWM, kodnog naziva ZX (komercijalno ime će verovatno biti drugačije), proizvodiće prestižne putničke modele u brzo rastućem segmentu elektrifikovanih automobila (NEV) kineskog tržišta automobila i stoji u internoj korporativnoj hijerarhiji jedan korak iznad brenda Ora. Skraćenica NEV, podsećamo, znači Novo energetsko vozilo – New Energy Vehicle; kombinuje električna vozila, plug-in hibride i vozila na vodonik.

Debitantski model marke ZX (naslovna foografija) biće ekskluzivna limuzina ukupne dužine oko 5,5 m; u profilu istovremeno podseća na Cadillac CT6, Rolls-Royce Ghost i Rolls-Royce Phantom. Još nema detalja o tehnologiji.

U teoriji, marka ZX može da se takmiči sa sve popularnijim premijum brendom Hongqi iz FAW-a, ali je malo verovatno da će postići harizmu Cadillaca i Rolls-Roycea, ma koliko se trudio da kopira njihov stil.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare