Putnički voz sa 350 putnika sudario se u blizini Larise sa teretnim vozom koji je saobraćao istim kolosjekom u suprotnom smjeru. Nakon sudara izbio je požar.
Nesreća koja se dogodila 28. februara izazvala je nezadovoljstvo javnosti zbog katastrofalnog stanja grčke željezničke mreže, a radnici štrajkači poručuju da su za to krive godine zanemarivanja, nedovoljnog ulaganja i broja zaposlenih, što je sve posljedica decenijske dužničke krize u zemlji, prenosi Rojters.
Katastrofa je izazvala proteste širom Grčke, a više od 10.000 ljudi okupilo se u nedjelju u Atini, puštajući stotine crnih balona u nebo.
Željeznički radnici su od četvrtka organizovali neprekidne, 24-časovne štrajkove, čime je mreža zaustavljena, a oni kažu da njihove zahteve za poboljšanjem bezbjednosnih protokola godinama niko ne čuje.
Očekuje se da će današnji štrajk, kome će se pridružiti i drugi radnici javnog sektora, poremetiti i metro, tramvajski i autobuski saobraćaj, a i trajekti će ostati usidreni pošto su i pomorski i lučki radnici najavili da će se pridružiti protestu.
- Napravićemo bezbjednu željeznicu tako da niko više nikada ne doživi tragičnu nesreću poput ove u Tempiju – navodi se u saopštenju glavnog sindikata željezničara.
Krovni sindikat koji okuplja stotine hiljada radnika javnog sektora, takođe je pozvao na cjelodnevni štrajk i protest zbog “smrtonosnog zločina”, a brojni učenici i grupe nastavnika su rekli da će se pridružiti mitinzima.
Grčka je privatizovala željeznicu 2017.godine prodajom italijanskoj državnoj kompanij “Ferrovie dello Stato Italiane” i ona sada posluje pod imenom “Hellenic Train”.
Očekivanja su bila da će narednih godina u željezničku infrastrukturu, za koju je uz italijansku, odgovrna i grčka kompanija OSE pod državnom kontrolom, biti uloženo stotine miliona evra, ali se to nije desilo.
Predsjednik grčke vlade Kirjakos Micotakis rekao je u obraćanju naciji da “sve ukazuje na tragičnu ljudsku grešku”, ali je prihvatio neke od kritika, priznajući da su decenije zanemarivanja mogle doprinijeti katastrofi.