22. Jula 2025.

Gotovo svi novi automobili imaju ovu funkciju, ali vozači je sve manje žele i nisu spremni platiti za nju

Zašto vozači odbijaju platiti? Najčešći odgovor je: zato što već imaju pametne telefone koji nude iste funkcije

Kada danas kupite novi automobil, proizvođač će vam ponosno pokazati digitalni ekran pun opcija i povezanih usluga koje, barem na papiru, olakšavaju vožnju.

Ali nova analiza S&P Global Mobility otkriva neugodan trend: interes za ove usluge opada, drugu godinu zaredom.

slika
Multimedijalni ekran, ilustracija

Volkswagen
Iako je više vozila nego ikad opremljeno naprednom povezivošću, samo 68 posto vozača je reklo da bi platilo pretplatu, što je isto kao i prošle godine, ali daleko od očekivanog rasta.

Automobilske kompanije koje nude pretplate nakon besplatnog probnog perioda suočavaju se s otporom kupaca. U SAD-u samo 35 posto ispitanika plaća za povezane usluge, 19 posto je na besplatnom probnom periodu, dok ih 38 posto uopće ne koristi.

Zašto vozači odbijaju platiti? Najčešći odgovor je: zato što već imaju pametne telefone koji nude iste funkcije. Navigacija, streaming i daljinsko upravljanje mogu se koristiti putem Apple CarPlay-a ili Android Auto-a bez dodatnih troškova. Korisnici također kritiziraju proizvođače zbog činjenice da su neke funkcije ugrađene u automobil, ali ih je potrebno aktivirati plaćanjem.

slika

Drugi razlog je privatnost . Vozači su sve više zabrinuti zbog prikupljanja i prodaje njihovih podataka, posebno nakon što su proizvođači automobila nekoliko puta optuženi za ilegalnu prodaju informacija osiguravateljima. Strah od krađe i zloupotrebe podataka dodatno odvraća kupce.

Zadovoljstvo i dalje postoji, ali je trend negativan. Oni koji plaćaju pretplate su uglavnom zadovoljni, ali je nivo zadovoljstva opao u odnosu na prethodne godine.

Proizvođači poput GM-a i Stellantisa, koji su planirali zaraditi 23 do 25 miliona dolara godišnje od pretplata, sada imaju težak zadatak: uvjeriti vozače da se isplati platiti za nešto što već imaju na svojim pametnim telefonima.

Jutranji.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare