Kroz svoj Bing i integraciju AI četbota Microsoft je zadao svojevrsni udarac na ego Googlea, koji je sinonim za pretraživanje veba, a još više ih brine što je time počeo na svoj pretraživač da privlači sve veći broj korisnika.
Njegove funkcije generisanja ilustracija ili četa, koji istovremeno pretražuje internet i daje odgovore na pitanja prirodnim jezikom, nešto je što Google još nije uspeo da kreira, pa sada u kompaniji pokušavaju da pronađu načine kako da odgovore na taj značajan potez konkurencije.
Mogući odgovor na to je došao prethodnoga vikenda u članku koji je objavio Wall Street Journal. Prema informacijama koje imaju, u Googleu planiraju da potpuno redizajniraju svoju najpoznatiju uslugu – pretraživač, i to na način da iz korena promene prve rezultate pretraživanja koji su prezentovani nakon slanja upita. Ono što su do sada prikazivali kao “10 plavih linkova”, tj. rezultate pretraživanja na prvoj stranici, zameniće potpuno novim sadržajem.
Ubuduće bismo, dakle, nakon što “proguglamo” neki pojam, mogli dobijati rezultate o obliku “vizuelnih, ličnih i ljudskih” odgovora, kratkih sižea najvažnijih pronađenih informacija, u obliku kratkih audio-vizuelnih snimaka.
S obzirom na to da Google želi time da privuče primarno mlađe korisnike, koji su naviknuti na takve sadržaje, neki već kažu da će to biti korak prema pretvaranju Googlea u TikTok. Umesto “čeprkanja” po rezultatima pretraživanja, posetiocima pretraživača nudiće se da mu postave potpitanja prirodnim jezikom, a odgovore potraže “listanjem” odgovora, što je takođe iskustvo nalik “prelistavanju” kratkih videa na TikToku.
Više o ovim planovima Googlea verovatno ćemo saznati već tokom ove nedelje, kada se održava njihova godišnja konferencija I/O. WSJ navodi da će na istom događaju biti predstavljeni prvi koraci ove velike izmene, čime bi Google pretraživač mogao prvi puta značajnije da zakorači u novo doba, koje pokreće veštačka inteligencija.
Foto: Evan Lorne / Shutterstock.com
B92.