Google je najavio mnoštvo novih AR i AI funkcija za neke od svojih servisa, uključujući i Google Lens, Maps, Search i Shopping. Potencijalno najzanimljivija je verovatno mogućnost korišćenja Google Lens, softvera za unapređenu stvarnost, u svrhu identifikovanja problema sa kožom, poput osipa, mladeža i drugih stanja sa vidljivom manifestacijom na koži.
Nova Google Lens funkcija će imati mogućnost pretrage “kožnih problema koji su vizuelno slični onome što kamera vidi na vašoj koži”. Moguće je kropovati kadar na određenu sekciju koja vas zanima, a rezultati će se pojaviti u karusel prikazu iznad sekcije “vizuelna podudaranja”. Iz kompanije naglašavaju da su rezultati neformalni i da nikako ne predstavljaju dijagnozu, pa preporučuju da se svakako obratite lekaru u slučaju nekih problema.
Pored pomenutih problema sa kožom, ova funkcija će prepoznavati i “izbočine na usni, linije na noktima, ili gubitak kose na glavi”. Razlog koji u kompaniji Google navode kao inspiraciju za implementaciju ove funkcije je što je jako teško opisati neobičan mladež ili osip na koži isključivo rečima.
Unapređenja u Google Maps, Google Search i Google Shopping
Kako javlja 9to5Google, Pored pomenutih, Google unapređenja donosi i u ostale svoje servise. Ranije tokom godine, kompanija je prikazala funkciju Glanceable Directions za Google Maps koja uživo prikazuje status vašeg puta direktno u pregledu rute i navođenja kao i na ekranu kada je telefon zaključan. Na taj način dobijate procenu vremena pristizanja, prikaz alternativnih ruta i uputstva bez potrebe da pokrenete navigaciju. Ove informacije će se pojavljivati kao notifikacije na zaključano ekranu na Android platformi i kao Live Activities na iPhone uređajima.
Objavljivanje Glanceable Directions funkcije kreće globalno ovog meseca za hodanje, vožnju bicikla i vožnju, na Android i iOS platformama. Drugi dodatak za Maps je Immersive View najavljen na prošlogodišnjoj I/O 2022 koji vam omogućuje da pri istraživanju određene lokacije na mapi istu vidite u različitim uslovima poput doba dana ili vremenskih prilika. Ova funkcija sada dolazi za Amsterdam, Dablin, Firencu i Veneciju.
Što se Google pretrage tiče, ona dobija AI generisani pregled koji će vam biti prikazan kada zatražite detaljne informacije o nekom mestu ili lokaciji poput restorana, hotela ili turističkih atrakcija. Pregled je skup informacija sa web stranica, ali i iz recenzija, biznis profila i fotografija.
Google Shopping servis dobija virtuelni alat za probavanje, koji koristi generativnu veštačku inteligenciju da predvidi kako će odeća stajati, savijati se, razvlačiti ili gužvati, uz prikaz sa sve senkama na velikom broju modela svih građa i u različitim pozama. Dovoljno je kliknuti na “Try On” značku i odabrati modela koji najviše podseća na vas ili onoga za koga kupujete odeću.
Ovo se navodno postiže uz pomoć samo jedne fotografije komada odeće. Funkcija će za početak biti dostupna samo u SAD za ženske brendove poput Anthropologie, Everlane, H&M i Loft. Podrška za mušku odeću se očekuje kasnije tokom godine.
Pored toga, očekuje se i opcija pretrage odeće po boji, stilu i paternu. Google za ovo koristi mašinsko učenje i “nove algoritme vizuelnog podudaranja” koji pretražuju različite prodavnice i odevne lance.