Razvijali su ga 15 godina, prešao je 32 miliona kilometara, ovo je rezultat!
Do sada je Waymo vozio samo po pozivu, kao dio dugog procesa testiranja
Istog dana kada su Rimac i njegov tim predstavili svoj prototip, robot taksi kompanije Waymo, u vlasništvu Googleove matične kompanije Alphabet, postao je dostupan javnosti u San Franciscu.
Do sada je Waymo vozio samo na poziv, što je bio dio njihovog više od decenijskog procesa testiranja. Poređenja radi, dok bi Verne trebao izgraditi fabriku za samo dvije godine, zatim ogromne taksije, pa “Mothership” u Buzinu, pa testirati cijeli servis, dobiti zakonski okvir i sve ostalo, Waymo je radio na robotu taxi projekat od 2009, dakle 15 godina. U sklopu testiranja, prešli su više od 32 miliona kilometara, prvo u Palo Altu – gradu u Silikonskoj dolini – a zatim u San Francisku i drugim gradovima. Waymova usluga samo po pozivu implementirana je u Phoenixu i Los Angelesu, a na redu je Austin u Teksasu. U sklopu testiranja zabilježene su 22 nezgode za koje je Waymo sada pod istragom.
Većina američkih kompanija koje razvijaju robotaxis je pod istragom: Amazonov Zoox i njihovi prerađeni Toyota Highlanderi našli su se na udaru kada su se drugi vozači dvaput naletjeli na njih zbog prebrzog kočenja (Zoox testira u Las Vegasu i Foster Cityju u Kaliforniji); Ford i Tesla i njihovi projekti su pod istragom; GM-ova podružnica Cruise povukla je svoja samovozeća vozila sa puteva u San Francisku prošle godine nakon nesreće, ali planira da ih uskoro vrati na probnu vožnju.
“Kineski Google” Baidu je u toj zemlji lansirao svoje robotske taksije – Apollo Go – za koje očekuju da će postati profitabilni već sljedeće godine. U novembru 2021. godine počeli su naplaćivati usluge robotskog taksija u četvrti u Pekingu, a u posljednja tri mjeseca 2023. godine napravili su oko 839.000 autonomnih vožnji sa putnicima. U Vuhanu je oko 45 posto vožnji u četvrtom kvartalu 2023. obavljeno bez vozača.
A Baidu je imao solidan proces testiranja. Sredinom 2019. godine dobili su licencu T4, koja im omogućava testiranje na putu u složenim urbanim sredinama, a tek u decembru prošle godine dobili su dozvolu po kojoj mogu prevoziti putnike u potpuno autonomnim vozilima, ali samo na određenim puteva u Pekingu. Apollo Go flota je prevezla 519.000 kilometara oko Pekinga i dobila dozvolu da otvori uslugu za opću populaciju.
Jutarnji.hr