Automobili koji su previše stari, oštećeni ili više ne ispunjavaju standarde o zagađenju završe na auto-otpadu, a odatle se ili prodaju dalje ili dobiju oznaku ELV, što znači da završavaju u jednoj od 113 lokacija koje je odredio Febelauto, preneo je “Brisel tajms”.
Prema najnovijem izveštaju, 103.659 vozila završi na tim lokacijama, a moguće je reciklirati 97,3 odsto automobila. Uprkos velikim brojkama, Febelauto ocenjuje da oko 25.000 do 30.000 vozila “nestanu” svake godine. Ovo nije problem samo u Belgiji, jer godišnje 3,77 miliona dotrajalnih vozila iz EU “nestane”.
“Ovaj problem nastaje, izgleda, najviše zbog nedostataka u državnim sistemima registracije, nepovezanosti između država članica oko registracije i odjave vozila, i nezakonitom obradom i izvozom vozila na kraju životnog veka”, napominju autori iz Febelauta.
Direktorka Febelauta Katrin Lenarts objasnila je da ta organizacija pokušava da prikupi tačne podatke o nestalim vozilima u Belgiji, ali da je to “veoma teško”. “Jer, jednom kada vratite tablice, sistem više ne zna gde je vaš automobil”, rekla je Lenarts.
Za neka vozila koja nestanu iz sistema se veruje da se čuvaju u privatnom vlasništvu ili se njima trguje nezakonito, pa se prodaju drugim zemljama iz EU ili se izvoze ilegalno iz EU.