Tužno, ali ne i iznenađujuće.
Izgleda da plan o oživljavanju brenda Lancia, koji posluje u okviru Stellantisa, ne funkcioniše. Italijanski proizvođač je prošle godine prodao samo 32.600 novih automobila, što je pad od 28% i najniži nivo prodaje u poslednjih nekoliko decenija.
Glavni razlog ovog pada je prestanak prodaje stare generacije modela Ypsilon , koja je bila dostupna još od 2011. godine. Ovaj model se poslednjih godina odlično prodavao u Italiji – iako je već bio zastareo – uglavnom zbog niske cene.
Međutim, kako se Lancia pomerila ka premijum segmentu sa novim Ypsilonom, istovremeno je i povećala cenu automobila.
Ypsilon 4, koji je u prodaju krenuo u junu 2024, nije uspeo da privuče nove kupce u većem broju. Njegova prodaja činila je samo 12% ukupne prodaje brenda tokom cele godine.
Od 3.900 prodatih primeraka nove generacije, električna verzija činila je samo 14% ukupnog broja.
Mnogi smatraju da Stellantis mora da se fokusira na brendove koji zaista imaju potencijal, jer iako Lancia ima slavnu prošlost, pitanje je kakva će joj biti budućnost…
Foto: Lancia
Izvor: B92