Često se kaže da mnogi umetnici imaju samo jednu ili dve “najbolje” ideje.
Muzičar može da ima par pesama, ako ima sreće, pisac može da ima jednu zlatnu premisu, a filmski reditelj može da razmišlja o jednoj magičnoj poruci – ostalo su samo varijacije.
Međutim, to se verovatno ne može reći za Guiljerma del Tora jer je njegova produkcija novih filmova vrlo brza.
Ono za čime više traga nisu samo koncept, konstrukcija ili komentar, već kreativna savršenost, koja može poprimiti mnoge oblike. Ta visoka ambicija pokreće ga od mladosti, kada je gledao klasik Frankenštajnova nevesta.
Taj film iz 1935. godine snažno je uticao ne samo na filmove koje je kasnije stvarao već i na način na koji vidi umetnost uopšteno.
“Frankenštajnova nevesta je apsolutno savršen film. Ima nevinost i lepotu bajke, ali i elemente gotičke horor priče. Ta kombinacija je fantastična”, rekao je za Rotten Tomatoes.
Zaista, to je privlačno u ovom klasičnom delu koje je režirao Džejms Vejl.
Film je stekao kultni status i cenjen je među ljubiteljima horora i filmskih klasika.