General Motors je najveći američki automobilski proizvođač i samim tim nije iznenađenje to što ga vladine agencije uglavnom biraju onda kada razmatraju koje prevozno sredstvo će koristiti. Ford je na kratko preuzeo primat prije petnaestak godina, onda kada je General Motors otišao u stečaj, a političari su tada odlučili da ga nagrade ugovorom najviše iz razloga što nisu dobili finansijski paket pomoći kao što rival jeste.
Međutim, situacija se brzo vratila na „normalu“ i iako i Ford i američka divizija Stellantisa i dalje isporučuju veliki broj vozila za državne radnike, General Motors je taj kome se političari obraćaju za one najbitnije modele. Pričamo o predsedničkoj limuzini kao i o velikom broju pratećih vozila.
Američka vlada je upravo objavila novi desetogodišnji ugovor sa najvećim američkim automobilskim proizvođačem u vrednosti od 300 miliona dolara. Posao će da obavlja General Motorsova posebna divizija nazvana GM Defense, koja je takođe ranije krerirala i sadašnju predsedničku limuzinu.
Iako takav automobil možda liči na Cadillac, ali je zapravo pozajmio čvrstu šasiju s velikih pikap kamioneta pod značkom Chevroleta i GMC-a. Limuzina nosi nadimak „The Beast“ (Zver) i pokreće je glomazni 8,1-litarski benzinac. Tačne informacije o zaštiti naravno nisu predmet javnog objavljivanja, ali neki izvori kažu da je ovaj „Cadillac“ težak više od devet tona. Kompletiran je 2018. godine dok je u Beloj kući još uvek bio Donald Tramp, a vremenom je napravljen i veliki broj blizanaca.
Vlada nema u planu praviti novu Zver barem dok ne dobije novog predsednika krajem naredne godine, ali želi veliki broj pratećih vozila za Tajnu službu, o organizacije poznate kao CIA, FBI i druge. Izabrali su model Chevrolet Tahoe/Suburban (razlikuju se samo po zapremini prtljažnika), a GM Defense će ih unaprediti na u oblasti bezbednosti.
Ni ovde se naravno ne otkrivaju nikakvi detalji osim onog da će vozilo morati biti u stanju da izdrži bilo kakav potencijalni napad. Nismo sigurni koliko konačan proizvod zapravo ima povezanosti sa serijskim modelom sa izuzetkom izgleda, a General Motors će takođe poslati svoje inženjere na lice mesta i pružiti podužu fabričku garanciju.
Prvi primerci bi trebalo da budu isporučeni na proleće. Američki proizvođač vozila takođe trenutno eksperimentiše i sa električnim automobilima i neki prototipovi su poslati na testiranje, ali vladine organizacije nemaju u planu da ih koriste za još najmanje desetak godina.