Američki proizvođač postiže tržišne uspehe širom sveta, ali kod kuće potpuno dominira nad konkurencijom.
Amerikanci su u 2023. kupili rekordnih 1,2 miliona električnih automobila. To je za 46,3% više nego godinu dana ranije.
Prema podacima koje je objavio Cox Automotive čak 55,1% od ukupnog broja prodatih vozila otpada na Tesla automobile, što znači da se Tesla u Americi bolje prodaje od svih ostalih brendova, kada su u pitanju vozila na struju, piše CNN.
Drugi na listi je Ford sa udelom od 6,1%, a treći je još jedan tradicionalni američki brend, Chevrolet sa učešćem od 5,2%.
Zanimljivo je da je na četvrtu poziciju po prodaji EV izbio korejski Hyundai, dok je peti netradicionalni proizvođač automobila, Rivian sa 4,2%.
Tek na šestoj poziciji je jedan evropski auto-brend, a u pitanju je BMW sa udelom u prodaji EV od 3,8%.
Slede Mercedes (3,4%), Volkswagen (3,2%), Kia (2,5%) i Audi (2,1%), koji zaokružuje listu prvih 10 najprodavanijih brendova kada je reč o automobilima sa električnim pogonom.
Toyota, koja je neprikosnoveni šampion po prodaji hibrida, ima udeo od svega 0,8% kada su u pitanju vozila na struju.