U 2024. godini, Renault Clio je ponovo nadmašio Peugeot 208 i Daciju Sandera na tržištu novih automobila. Peugeot 3008 je povratio deo svog zamaha, dok Tesla Model Y beleži značajan pad interesovanja. Renault ostaje broj jedan i oslanja se na model R5 kako bi zadržao lidersku poziciju i 2025. godine.
Prema podacima partnera NGC-Data®, u Francuskoj je registrovano 1.718.442 novih automobila, što je pad od 3,2% u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja fizičkim licima čini 46,5% ukupne prodaje (-3%), a prvi put dominira hibridna tehnologija, koja je postala omiljeni izbor pogona među Francuzima. Nakon što je Peugeot 208 bio lider 2021. i 2022. godine, Renault Clio je povratio poziciju 2023. i učvrstio je u nedavno završenoj 2024. godini.. Renault je zadržao titulu omiljenog brenda Francuza, ispred Peugeota i Dacije. Toyota, šampion hibrida, napravila je veliki iskorak zauzevši četvrto mesto.
Clio ispred 208
U 2024. godini, dva restilizovana gradska automobila vodila su tesnu borbu, a mali „lav“ je zaostao manje od 3.000 jedinica za Clijom, čiji je broj registracija pao za 6% (91.438 jedinica). Uprkos lošem imidžu motora PureTech, prodaja modela 208 je porasla zahvaljujući agresivnoj politici popusta.
Poredak je mogao biti drugačiji da verzije 1.2 Hybrid nisu imale velika kašnjenja u isporuci zbog tehničkog problema s menjačem e-DCS6. Važno je napomenuti da je Peugeot dostupan u svim vrstama pogona, dok njegov rival nudi samo termički i hibridni pogon. Ovo je značajna prednost, s obzirom na to da je e-208 drugo najprodavanije električno vozilo u 2024. godini (23.602 jedinice, +4%).
Dacia Sandero, koja je napredovala za 10%, zadržala je treće mesto na podijumu i ostala najprodavaniji model na benzinski pogon. Treba istaći i dobar rezultat Toyote Yarisa (35.067 jedinica, +22%).
3008 dominira nad Australom
U segmentu SUV-ova i krosovera, Peugeot 2008 je favorit Francuza i nešto je ispred restilizovanog Renaulta Captura. Dacia Duster zauzima treće mesto na podijumu s lepim napretkom, pre svega zahvaljujući prodaji starije verzije. Novi model, lansiran u junu, imao je kašnjenja u isporuci zbog problema s rampom u rumunskoj fabrici, što se rešavalo do kraja jeseni.
Novi Peugeot 3008, čija je prodaja počela u martu 2024, ponovo je pretekao Renault Austral, koji beleži pad od 13%. Pojava njegovog „mlađeg brata“, modela Symbioza u septembru (6.737 prodatih jedinica), mogla je uticati na ovo.
Veliki pad za Teslu i Fiat
Američki proizvođač beleži pad prodaje od 35% u Francuskoj, s oko 40.000 prodatih vozila manje u odnosu na 2023. Iako je Model Y i dalje najprodavaniji električni automobil u Francuskoj (-23%), Model 3 beleži ogroman pad (-53%) i sada je tek peti najprodavaniji električni model.
Drugi gubitnik godine je Fiat 500, s padom od 33%, što je evropski neuspeh koji je doveo do privremene obustave rada fabrike Mirafiori (Italija) na nekoliko meseci. Hibridna verzija se očekuje s velikim nadama u 2025. godini.
A šta je s Renaultom 5?
To je NAJVEĆA novina godine, prisutna svuda na malim ekranima. Na tržištu od oktobra, Renault 5 se već nalazi na sedmom mestu liste električnih vozila (9.973 prodate jedinice), iako su isporuke kupcima počele tek u decembru.
Prema internim izvorima, Renault je u okviru svojih ciljeva od 18.000 jedinica u Evropi. Vredi napomenuti da se bolje kotira od modela Scénic (8.953 jedinice), koji teško pronalazi svoju publiku od lansiranja u proleće.
Renault i dalje ispred Peugeota
Peugeot je dominirao 2021. i 2022. godine, ali u 2024. Renault zadržava prvo mesto na francuskom automobilskom tržištu drugu godinu zaredom, uprkos padu prodaje od 2%, što je tri puta manje od pada koji beleži marka „lavova“.
Dacia ostaje treća, dok Toyota iznenađuje zauzevši četvrto mesto s porastom od 18%, zahvaljujući uspehu hibridnih vozila, koja su po prvi put prestigla benzinske na tržištu novih automobila. Što se tiče Citroëna, marka pada za dve pozicije u poretku.
AutoRepublika