Proizvođači električnih automobila u Francuskoj počeli su da dostavljaju potrebnu dokumentaciju kako bi mogli da koriste subvencije pod strožim propisima.
Novi uslovi koje je postavila vlada u Parizu znatno otežavaju posao kineskim proizvođačima, koji sada imaju gotovo “nemoguću misiju” da dobiju subvencije.
Usred žestoke konkurencije u sektoru električnih vozila (EV), ekološki rezultat svakog modela će se zasnivati na proizvodnom ciklusu, uzimajući u obzir emisije ugljenika za transport automobila i materijal, kao i izvore energije koji se koriste za njihovu izradu.
Rezultat, automatski izračunat namenskom onlajn platformom, verovatno će isključiti većinu modela proizvedenih u Aziji, čak i ako su to neki od najprodavanijih električnih automobila u Francuskoj, rekao je izvor iz vlade, preneo je Rojters.
Ovde, pre svega, spadaju Tesla Model Y i Tesla Model 3, kao i Dacia Spring. To su neki od najpopularnijih modela u Francuskoj koji se proizvode u Kini, uz sve popularniji MG4 koji pravi SAIC grupa.
Državna subvencija za električne automobile iznosi 5.000 evra za većinu domaćinstava, a 7.000 za one najsiromašnije. Proizvođači automobila bi trebalo da dobiju odgovor sredinom decembra i biće im dozvoljeno da se žale na odluku.