Fordova odluka da ponudi dva različita modela pod imenom Bronco se pokazala punim pogotkom. Jedan od njih je poveći i dinamični terenac na bazi pikap kamioneta pod jednostavnim imenom Bronco, dok je njegov brat sa značkom Bronco Sport više našminkana verzija modela Escape (ili kako ga u Evropi poznaju pod imenom Kuga).
Bronco Sport je zadržao kockasti i klasični stil poznatijeg brata sa ciljem da zavara javnost šta se krije ispod školjke i pored toga što je nuđen u izdanjima kao što su Badlands i Outer Banks, baš kao i veliki Bronco.
Ali pokazao se velikim komercijalnim uspehom. Isporučeno je više od 127 hiljada primeraka protekle godine, što je zapravo bilo jednako „masno“ kao i model na kojem je zasnovan, a Bronco Sport sada prolazi kroz prvo osveženje za 2025. godinu. Teško je uočiti šta je novo kada ga analiziramo na prvi pogled, i tako je sve dok ne uočimo izdanje nazvano Sasquatch. I baš kao što je slučaj kod velikog Bronca, i ovaj put je cilj pružiti vozilo koje će moći da savlada sve neasfaltirane puteve.
I po čemu je onda Sasquatch drugačiji nego svaki drugi našminkani Bronco Sport? Sve kreće od 29-inčnih pneumatika namenjenih eksploataciji na svim terenima tipa Goodyear Territory koji su najveći ikada ponuđeni na ovom krosoveru. Oni zapravo nisu mnogo veći od onih na paketu Badlands (28,5-inčne Continentalove s indeksom All-Terrain), ali Ford kaže da su mnogo sposobnije za proterensku vožnju.
Sasquatch se takođe razlikuje i po drugačijim branicima za prilaz terenca pri većim uglovima i pločama postavljenim ispod vozila. Svaki Bronco Sport pruža pogon na sva četiri točka, ali samo Badlands i Sasquatch stižu sa značajnim modifikacijama u poređenju sa Escapeom.
Ovaj krosover nije namenjen jurnjavama pri velikim brzinama, već vožnji „kamen po kamen“ na teškim terenima i Ford nam daje obećanje da će takva značka biti vredna čekanja. Spomenućemo da je enterijer dobio novi 13,2-inčni monitor i više standardne opreme, ali se u suštini nije izmenio u velikoj meri.
Izbor motora se opet svodi na dva turbobenzinca. Onaj bazni sa tri cilindra razvija 180 konjskih snaga iz radne zapremine 1,5 litara. Opcioni 2,0-litarski turbobenzinac je izgubio osam „grla“ i sada se može pohvaliti sa 238 „konja“. Menjač je u oba slučaja osmostepeni automatski.
Početna cena os 29.795 američkih dolara ne bi trebalo da se izmeni u velikoj meri. Badlands će da košta oko 41 hiljadu „zelembaća“, a novi Sasquatch će biti za oko četiri hiljade najmanjih zelenih novčanica skuplji.
AutoRepublika