15. Novembra 2025.

Ford uvodi “vožnju bez ruku” za mnoge modele u Evropi

Ford ubrzava širenje svoje napredne asistencije u vožnji, a sistemi koji su nekada bili rezervisani samo za premijum modele sada se sele u pristupačnije klase.

BlueCruise od sada cilja najdostupnije SUV modele marke u Evropi, pa kupci više ne moraju da posežu za najskupljim verzijama da bi dobili poluautonomnu vožnju.

Pored Pume i potpuno električne Puma Gen-E, Ford će uskoro ponuditi BlueCruise i na modelima Kuga i Ranger PHEV, i to u okviru opcionog Driver Assistance paketa.

Ovaj sistem je prvi put debitovao u Evropi 2023. godine na Mustang Mach-E modelu, a zatim se postepeno širio sa britanskog tržišta na ukupno 16 zemalja.

Od proleća 2026. BlueCruise stiže i na Fordove male i kompaktne SUV modele, kao i na srednji pickup.

BlueCruise funkcioniše na osnovu Intelligent Adaptive Cruise Control sistema i omogućava vožnju bez držanja volana, pod uslovom da vozač drži pogled na putu.

Sistem upravlja ubrzanjem, kočenjem i zakretanjem volana, dok kamere i senzori prate saobraćaj, oznake u traci i čak položaj glave i pogled vozača kako bi se osigurala njegova pažnja.

U Evropi, BlueCruise se može aktivirati na više od 135.000 km autoputeva označenih kao “Blue Zones”. Teoretski, moguće je preći rutu od oko 2.000 km, na primer od Stokholma do Rima, uz oko 25 sati vožnje bez držanja volana.

Ford najavljuje da će sistem biti dostupan u “odabranim modelima” Pume, Puma Gen-E, Kuge i Ranger PHEV verzija tokom proleća 2026. Cene pretplate i doplata za Driver Assistance pakete biće objavljene bliže datumu lansiranja.

BlueCruise je već dostupan u nizu evropskih država, među kojima su Austrija, Belgija, Češka, Danska, Francuska, Velika Britanija, Nemačka, Grčka, Mađarska, Italija, Holandija, Norveška, Poljska, Portugal, Španija i Švedska.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare