Ford, tačnije zajednički poduhvat koji je američki proizovđač automobila oformio s firmom JMC (Jiangling Motors Corporation), u postupku je proširenja palete komercijalnih vozila u Kini. Sedma generacija Transita (primenjujući evropsku hronologiju događaja) ulazi na lokalno tržište, ali će Kinezi očito biti u prilici da uživaju u više pomodarskom dizajnu od kupaca na Starom kontinentu i onih u postojbini Forda. Razlikovaće se i enterijer.
Amerikanci su ranije ovog meseca najavili set izmena evropskog Transita sedmog naraštaja, a koji je na trakama evo već deset godina, uz opasku da je 2018. godine bio restilizovan. Iznenađujuće, sedom pokolenje Transita kao minivana i minibusa je poptuno novo za Kineze. Do sada su tamo sklapani i nuđeni modeli četvrte i šeste generacije, i nudili su jednistven stil, različit od evropskog.
Transit četvrte iteracije je u Kini znan pod imenom JMC Teshun, dok je “šestica” poznata kao JMC Fushun i Ford Transit. Trebalo bi naglasiti da je JMC Fushun posedovao pojednostavljen enterijer i sopstvenu njušku. U februaru ove godine je predstavljen lakši lokalni kombi po imenu Ford Transit Custom. Utemeljen je na evropskom adutu istog imena, ali prethodnih naraštaja, a sada i on ima osoben eksterijer i enterijer. Na nekim od ovih modela se nalaze i amblemi marke JMC, ali to nikome tamo ne smeta.
Ovih dana je kineski magazin Autohome objavio fotografije sedmog pokolenja Transita za Kinu i on kreće u prodajnu avanturu sledeće jeseni. Kao što se da videti, kineska verzija je značajno različitao d globalne, pri čemu mislimo na prednji kraj. Dizajn prednjih svetlosnih grupacija je inspirisan, ma šta inspirisan, prekopiran s pikap kamioneta srednje veličine po imenu Ford Ranger, dok neke varijante Transita nude i karakteristične detalje između farova, one svojstvene terencima.
https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/ads?client=ca-pub-4813210378487442&output=html&h=280&adk=1847717576&adf=933427413&pi=t.aa~a.2232140799~i.10~rp.4&w=780&fwrn=4&fwrnh=100&lmt=1690788963&num_ads=1&rafmt=1&armr=3&sem=mc&pwprc=2384146067&ad_type=text_image&format=780×280&url=https%3A%2F%2Fautorepublika.com%2F2023%2F07%2F31%2Fford-transit-ce-dolaziti-s-njuskom-rangera%2F&fwr=0&pra=3&rh=195&rw=780&rpe=1&resp_fmts=3&wgl=1&fa=27&uach=WyJXaW5kb3dzIiwiMy4wLjAiLCJ4ODYiLCIiLCIxMTUuMC41NzkwLjExMCIsW10sMCxudWxsLCI2NCIsW1siTm90L0EpQnJhbmQiLCI5OS4wLjAuMCJdLFsiR29vZ2xlIENocm9tZSIsIjExNS4wLjU3OTAuMTEwIl0sWyJDaHJvbWl1bSIsIjExNS4wLjU3OTAuMTEwIl1dLDBd&dt=1690788963831&bpp=2&bdt=892&idt=2&shv=r20230726&mjsv=m202307200101&ptt=9&saldr=aa&abxe=1&cookie=ID%3Dd03a2cc25a9db080-22776c56b8e700aa%3AT%3D1690788949%3ART%3D1690788949%3AS%3DALNI_MaY10bg91rjFd4_9mgKM8ZP3fHejA&gpic=UID%3D00000c494eb6b1c1%3AT%3D1690788949%3ART%3D1690788949%3AS%3DALNI_MbvqVowMRx0cwrZr57jiHeHY3zkSw&prev_fmts=0x0%2C300x600&nras=2&correlator=533625409385&frm=20&pv=1&ga_vid=2029093725.1690788950&ga_sid=1690788963&ga_hid=1616434957&ga_fc=1&u_tz=120&u_his=4&u_h=1080&u_w=1920&u_ah=1040&u_aw=1920&u_cd=24&u_sd=1&dmc=8&adx=391&ady=2125&biw=1903&bih=874&scr_x=0&scr_y=0&eid=44759875%2C44759926%2C44759842%2C31076343%2C31076446%2C44788441%2C44795921&oid=2&pvsid=744093412579011&tmod=965530787&uas=0&nvt=1&ref=https%3A%2F%2Fautorepublika.com%2Fvesti%2F&fc=1408&brdim=0%2C0%2C0%2C0%2C1920%2C0%2C1920%2C1040%2C1920%2C874&vis=1&rsz=%7C%7Cs%7C&abl=NS&fu=128&bc=31&ifi=8&uci=a!8&btvi=2&fsb=1&xpc=30rDfZqhrX&p=https%3A//autorepublika.com&dtd=7
Kineski Transit u bogatijim izdanjima nudi veliku hromiranu masku hladnjaka, dok električna izvođenja poseduju plastiku između farova u boji karoserije. Prizemnije alternative pružaju običnu plastičnu rešetku, a može se reći da je i zadnjica Transita za ovo tržište osobena, ali su sve glavni detalji karoserije preneti s globalne verzije.
Pred vozačem Transita se nalazi isti prizor koji nudi ranije pomenuti kineski Ford Transit Custom. Tu su dva displeja koja su objedinjena i poseduju dijagonalu od 12,3 inča. Dosta je mesta na kojima se mogu odložiti sitnice. Konstrukcija odeljka za putnike zavisi od modifikacije, pa tako imamo verzije s jedinstvenom klupom. Moguće je dobiti i raspored tipičan za autobuse s integrisanim naslonima za glave. Postoje i skupa, komfornija i prostranija sedišta koja su pripisiva poslovnim tipovima prevoza.
Nema informacija o mehanici. Kolege iz Autohomea kažu da će tamošnji novajlija biti pokretan dvolitarskim dizelima, a isto važi i za agregat zapremine 2,3 litra. Menjač će biti šestostepeni ili osmostepeni. Prvi je ručni, drugi hidromehanički, a njega će evropska verzija dobiti tek sledeće godine. Na listi opcionala su vazdušno oslanjanje na zadnjoj osovini i kompletan set elektronskih pomagala da bi se Transit kvalifikovao za drugi nivo autonomije.
Električne verzije će se razlikovati takođe, u odnosu na evropske i američke. Kineske alternative računaju na baterijske ćelije kapaciteta 100 kWh, dok globalna verzija nudi svega 68 kWh. Autonomija dakle na nivou od oko trista kilometara, a podatke o cenama ne dobismo.
AutoRepublika