8. Juna 2023.

Ford Shelby GR-1 je bio zamišljen kao moderni kupe Cobra

Međutim, Ford je prvobitno razmatrao da ubrzo ponudi naslednika. To nije trebalo da bude nova reinterpretacija GT40, već drugog automobila koji je učestvovao na Le Manu šezdesetih: Shelby Cobra Daytona Coupe. Automobil, nazvan Ford Shelby GR-1, na kraju nije bio plasiran na tržište.

Ford GT lansiran 2005. godine prvi put se pojavio kao konceptni automobil 2002. godine, izazvavši oduševljene reakcije. Model male serije je stoga pokrenut i predstavljen dve godine posle. Porudžbine su brzo stizale. Dovoljno da motiviše Fordove timove da rade na njegovoj zameni kako bi ostali prisutni u ovom segmentu.

Džordž Saridakis, tadašnji dizajner plavog ovala, skicirao je modernu reinterpretaciju modela Cobra Daytona. Džej Mejs, njen menadžer, potvrdio je ovu ideju. Model je predstavljen na Pebble Beachu 2004. godine, a povratne informacije su bile dovoljno pozitivne da podstakne Ford da razvije projekat sa funkcionalnim konceptnim automobilom preko svog odeljenja APC (Advanced Product Creation).

GR-1 koncept je predstavljen 2005. godine, sav odeven u hrom. Zasnovan je na šasiji Forda GT modifikovanoj tako da se njegov motor nalazi na drugoj strani kabine, odnosno na prednjoj centralnoj poziciji. Uzimajući brzu siluetu Daytone, pokazao je kompaktne proporcije sa svojih 4,41 m dužine i 2,54 m međuosovinskog razmaka, što je 23 cm, odnosno 17 cm manje od Forda GT.

Ispod haube se nalazio jedan od retkih V10 koje je proizveo Ford, poput koncepta Shelby Cobra iz 2004. godine, koji je takođe ostao mrtvo slovo na papiru. Ovaj atmosferski blok 6.4 je oslobađao 605 konjskih snaga na zadnje točkove preko šestostepenog manuelnog menjača. Prezentacija enterijera u nijansama sive trebalo je da bude istovremeno prefinjena, sportska i futuristička. Više od superautomobila, Ford je želeo da sa Shelby GR-1 ponudi super-GT koji može da odvrati neke kupce od Ferrarija 575M Maranello.

Budućnost je bila mračna za GR-1 kada je došlo vreme za studije izvodljivosti. S jedne strane, usklađenost sa standardima na snazi bi zahtevala podizanje krova i produženje međuosovinskog rastojanja, što bi značajno kompromitovalo opšti dizajn vozila. S druge strane, pošto je Ford postavio ciljnu težinu od 1.588 kg kada je koncept težio 1.769 kg, V10 je trebalo da bude napušten u korist osmocilindričnog motora u rasporedu V.

Na kraju, brz pad porudžbina za Ford GT nakon njegovog vrućeg starta podstakao je umne glavešine brenda da ponovo procene komercijalni interes za GR-1. Razvoj kupea je stoga zaustavljen. Mnogo kasnije, 2019. godine, vrhunski proizvođač replika Superformance objavio je da je postigao dogovor sa Fordom i Shelbyjem da plasiraju GR-1 prema dozvoljenijim propisima za male serije vozila usvojenim 2015, sa Fordovim motorom V8 sa više od 750 KS.

Ova ideja je, nažalost, propala 2022. godine ukidanjem pomenutog regulatornog izuzetka. Superformance zbog svega toga nije odustao od svog projekta i vodi kampanju sa drugim proizvođačima i dobavljačima opreme za vraćanje ovog izuzeća.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare