5. Decembra 2023.

Ford Mustang će u penziju na kraju 2028. godine

Ford nas je poprilično iznenadio kada je odlučio da nam podari još jedno izdanje modela Mustang. Njegova prodaja je na nivou statističke greške (barem u poređenju sa prethodnicima), a kada spomenemo da ključni rivali kao što su Chevrolet Camaro i Dodge Challenger takođe idu u penziju na kraju godine, očekivali smo da će i Ford dići ruke od svog nekadašnjeg velikana.

Doduše, sedma generacija je ništa više nego osveženi prethodnik, ali se opet može pohvaliti sa dosta pozitivnih karakteristika.

Nudi se u izdanjima kupea i kabrioleta, dva motora i isto toliko menjača. Ponuda startuje sa baznim 2,3-litarskim EcoBoostom sa 315 konjskih snaga, a američki proizvođač vozila smatra da će većina kupaca izabrati čuveni 5,0-litarski Coyote sa 480, 486 ili 500 „grla“. Izbor menjača je šestostepeni manuelni i desetostepeni automatski.

Ford nema velika očekivanja zbog čega je broj konfiguracija manji nego ikada pre, ali ipak smatra da je Mustang bitan deo njegovog imidža i samim tim zaslužuje da ode u istoriju na veliki način. A kada će se to desiti? Ako je verovati pisanju kolega iz magazina „Muscle Cars and Trucks“, poslednji Mustang kakav poznajemo i volimo će sići sa proizvodne trake na kraju 2028. godine.

Oni tvrde da su došli do informacija iz nedavno potpisanog ugovora između Forda i sindikata radnika UAW, prema kojem su svi detalji saradnje u narednih pet godina dostupni zaposlenima. Taj ugovor je na snazi do kraja 2028. godine i pokazuje da će baš tada biti okončana proizvodnja tradicionalog Mustanga.

To bi označilo da će ovaj automobil imati najkraću karijeru od svih generacija. Mediji su se obratili Fordu da potvrdi ili demantuje ovu informaciju, ali su dobili već poznati odgovor koji zvuči u stilu, „ne možemo da diskutujemo o budućim potezima“. Međutim, mnogobrojni automobilski sajtovi pišu da ime Mustanga neće umreti tada već da će biti korišćeno na nekom veoma sličnom četvorotočkašu.

Ford bi mogao da prati sadašnju strategiju Dodgea, koji će nuditi narednu generaciju modela Charger u konfiguracijama na struju i pogonjenu motorima s unutrašnjim sagorevanjem goriva. Električni Mustang ćemo sigurno dočekati da vidimo, ali je pitanje da li je sadašnji, pod kodnom oznakom S650 poslednji pokretan motorom SUS.

Još dugi vremenski period je pred nama do 2028. godine i planovi se često menjaju, pa samim tim je pitanje da li i sam Ford uopšte zna šta će raditi za pet godina…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare