19. Januara 2024.

Ford F-150 Lightning Switchgear je Raptor na struju

Fordov ekstremni pikap kamionet pod imenom F-150 Raptor je jedan od najpoželjnijih modela ponuđen od strane američke automobilske industrije. Bez obzira da li izaberete onaj bazni model ili pak još impresivnije izdanje pod značkom R sa motorom iz modela Mustang Shelby GT500, ne postoje ti tereni koje Raptor ne može da savlada i to pri brzinama većim od 160 km/h.

Pored velikog izbora benzinaca, Ford u svojoj ponudi ima i električno izdanje nazvano Lightning („Munja“). Ne može se pohvaliti nekom velikom prodajom i od ukupno 750.789 prodatih primeraka modela F Serija protekle godine, Lightning je igrao ulogu sa samo 24.165 jedinica i čak i takva cifra će biti prepolovljena ove godine.

Ford nas ubeđuje da će nuditi F Seriju sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem goriva minimalno do 2036. godine, ali očigledno razmišlja i o budućnosti kada ćemo (verovatno) dočekati da vidimo i Raptora na struju. Deo te budućnosti smo upravo videli na konceptu nazvanim Switchgear i ne, nije reč o serijskom modelu već nečemu šta Ford naziva prototipom za demostriranjem tehnologije.

Odmah ćemo reći da Switchgear nije Fordov samostalni projekat već je razvijen u saradnji sa firmom RTR. Ova kompanija nam je svakako poznata, ali ono šta razlikuje ovaj projekat od preostalih je podatak da su preuzeli fabrički model i onda ga tjunovali (ranije su uglavnom pravili modele od nule).

Lightning stiže iz fabrike u konfiguraciji sa 580 konjskih snaga i 1.050 Nm obrtnog momenta, pa je najveća pažnja posvećena modifikacijama na račun ogibljenja. Ford nam je pre govorio da električna vozila nisu idealna za terensku vožnju svoje svoje mase, pa napraviti „Raptora“ od Lightninga svakako nije bio lagan posao.

Prednje i zadnje ogibljenje je praktično zamenjeno, pa je tako zadnji klirens 279 mm, a onaj napred 330 mm. Felne su 18-inčne, a Nitto Ridge Grappler točkovi 37-inčni. Ford je ugradio i nove branike za lakše probijanje teškim terenima, a i krila su razvijena od plastike ojačanom ugljeničnim vlaknima.

Mehanika je netaknuta, a spomenućemo da ova kombinacija mehanike stiže sa baterijama zapremine 131 kWh i autonomijom od 480 kilometara. Enterijer je takođe identičan serijskom modelu sa izuzetkom sedišta Recaro.

Za testiranje se pobrinuo nekadašnji velikan serije Formula Drift Von Gitin i sigurno ste ga gledali na društvenim mrežama kako luduje sa raznim modelima. Izjavio je da Switchgear svakako nije sposoban kao Raptor, ali od kamioneta sa masom od 3.150 kilograma se više nije ni očekivalo.

I šta je onda sledeći korak? Prvi čovek Forda Džim Farli kaže da želi da vidi Switchgear na nekoj profesionalnoj trci, a u izboru su trenutno natjecanja nazvana Dakar i Baja…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare