Ford Bronco je tokom nekoliko poslednjih godina svakako bio jedna od najčešćih tema iz oblasti američke automobilske industrije, ali mnogi izvan Sjedinjenih Američkih Država nisu upoznati sa činjenicom da ima i manjeg brata. Zove se Bronco Sport i zapravo, ni u jednoj meri nije povezan sa „velikim Broncoom“, osim što dva modela dele deo imena.
Bronco Sport zapravo pripada kategoriji kompaktnih krosovera i predstavlja alternativu svim onim kupcima koji su u prošlosti kupovali model Escape (ili kako je u ostatku sveta poznat pod imenom Kuga). Dva krosovera u stvari dele platformu i većinu mehanike, ali je Bronco Sport više namenjen mušterijama koje žele da siđu sa asfalta i da uživaju u prirodi. Pokazao se dosta popularnim, pošto je „preko bare“ tokom poslednje četiri godine prodato više od 460 hiljada jedinica.

Ford je nedavno predstavio Bronco Sport za 2025. godinu i nije se mnogo izmenio u poređenju sa prethodnicima, sa izuzetkom jednog bitnog detalja. Naime, u ponudi je konfiguracija nazvana Sasquatch koju prepoznajemo sa velikog brata kao verziju za još izraženije „off-road“ performanse.
Novi paket sada je dostupan na dva najviša nivoa opreme Bronco Sporta, a to su Outer Banks i Badlands. Kod verzije Outer Banks, dolazi u kombinaciji sa turbo punjenim trocilindarskim motorom radne zapremine 1,5 litara i 180 konjskih snaga, dok varijanta Badlands standardno dolazi sa snažnijim turbo punjenim četvorocilindarskim motorom radne zapremine 2,0 litra i 250 konjskih snaga.
Obe verzije dobijaju ključne terenske nadogradnje, uključujući zadnji diferencijal sa raspodelom obrtnog momenta, terenske gume, kukice za izvlačenje, sistem Trail Control sa režimom vožnje jednom pedalom za upotrebu van puta, kameru sa pregledom od 360 stepeni i dodatne zaštitne limove ispod vozila. Badlands Sasquatch ide korak dalje sa unapređenim oslanjanjem koje uključuje zadnje amortizere Bilstein i modifikovane prednje i zadnje opruge koje povećavaju hod oslanjanja i klirens za 2,5 cm. Takođe dobija i dodatne režime vožnje kao što su Rally i Rock Crawl.
Raniji testovi su pokazali da dvolitarski turbobenzinac može da dostiže 100 km/h za 5,9 sekundi, dok je motor od 1,5 litra to postizao za 8,2 sekunde. Očekujemo da će model za 2025. godinu pružiti slične rezultate.
Kako se Bronco Sport sve više oslanja na terenski imidž, ostaje privlačan izbor među kompaktnim SUV vozilima i nudi više sposobnosti od svojih najbližih konkurenata. Međutim, za tu robusnost ćete morati da doplatite, jer obe verzije Sasquatcha koštaju preko 40 hiljada američkih dolara.
U tom cenovnom rangu, počeli bismo da razmatramo pravi veliki Bronco, čija četvorovratna verzija počinje od 39.890 dolara. Ipak, Sasquatch isporučuje ono što obećava, a uvek možete da ga preskočite i odaberete neki od jeftinijih alternativa unutar linije modela po imenu Bronco Sport, naravno ako vam je važniji izgled terenca nego stvarno iskustvo vožnje van puta.
AutoRepublika