Kao takav, predstavlja savršeno rešenje za ovživaljavanje klase supersport modela male kubikaže.
Prošle godine, CFMOTO je otkrio modernu verziju novog 500SR, debitantskog modela za svoj novi četvorocilindarski agregat. Uprkos kamuflaži koja sakriva stil te mašine, očigledno je da je iskorišćen isti kalup kao na postojećim sportskim modelima kompanije poput 450SR. Još uvek čekamo da se ta verzija 500SR u potpunosti otkrije, ali je u međuvremenu kompanija počela da golica maštu ljubitelja dva točka drugmi modelom zasnovanim na istoj platformi, koji nosi naziv 500SR Voom.
Predstavljen putem Jutjub video snimka, čini se da 500SR Voom deli isti motor i šasiju kao i prototip 500SR koji je demonstriran prošle godine, ali je odeven u potpuno novi stil koji je deo Papio SS. Njegov retro stil podseća klasike iz devedesetih godina prošlog veka, poput originalne Honda CBR900RR, Yamahe FZR750 ili Kawasakija ZXR750.
Najinteresantniji su dupli usisni kanali okruženi dnevnim svetlima dok je far postavljen ispod.
Osim stila, 500SR Voom takođe otkriva tehničke detalje koje će deliti savremeniji 500SR i 500NK nejked koji će, u to nema sumnje, uslediti nakon toga. Ovo uključuje naš prvi pogled na ram, koji je bio sakriven ispod plastičnih oklopa na mašini koji je premijerno prikazan prošle godine. Oklop je nagoveštavao izgled rama, ali sada je jasno da je to zaista dizajn čelične cevi koji je u skladu sa manjim sportskim motociklima kompanije kao što su 300SR i 450SR.
Kao i na prošlogodišnjem prototipu, 500SR Voom koristi obrnutu viljušku i aluminijumsku zadnju viljušku. Uprkos određenim promenama, jasno je da će 500SR i 500SR Voom biti u suštini isti, bar kada je mehanički deo u pitanju.
Još jedan trag iz novog videa je snimak instrument table, koji prikazuje tipičan TFT ekran u boji, ali onaj koji uključuje grafikone za krivulje snage i obrtnog momenta, kao i brojač obrtaja od 16.000 o/min. Sam ekran je intrigantan. Brojevi od 0 do 7.000 obrtaja u minuti su čvrsto upakovani u prvi inč kretanja igle, a oni od 11.000 do 16.000 obrtaja u minuti – koji postepeno postaju crveniji kako brojevi rastu – su komprimovani u sličan prostor na gornjem kraju brojčanika, ostavljajući lavovski deo prostora za opseg od 7.000 o/min do 11.000 o/min za koji CFMOTO jasno očekuje da će vozači provoditi većinu svog vremena koristeći ga.
Krivuljama snage i obrtnog momenta ilustrovanim na kontrolnoj ploči levo od brojača obrtaja nedostaju brojke na Y-osi, ali pokazuju da se snaga motocikla širi od 2.000 o/min do 14.000 o/min. Postoje i tri horizontalne linije od kojih svaka verovatno predstavlja praznine od 20 kW i 20 Nm. Crvena linija za snagu skoro dodiruje treći horizontalni marker na oko 12.000 o/min. Ako ta linija predstavlja 60 kW – što je ekvivalentno 80 KS u poznatijim terminima – to je otprilike tačno za sređeni četvorocilindarski agregat od 500 kubika. Bela kriva obrtnog momenta, u međuvremenu, dostiže vrhunac malo iznad druge horizontalne linije i na oko 10.000 obrtaja u minuti. To bi bilo oko 45 Nm. Poređenja radi, Kawasaki ZX-4RR u punoj snazi verovatno najbliži rivala 500SR proizvodi 57 kW (76 KS) na 14.500 o/min i 39 Nm na 13.000 o/min.
Sa zapreminom većom za 100 kubika, 500SR bi trebalo da bude u stanju da pobedi te brojke na malo nižem broju obrtaja, baš kao što krive na instrument tabli sugerišu. Instrumenti takođe ukazuju na tehnologije poput praćenja pritiska i temperature u gumama u realnom vremenu.
Dok neki elementi stila izgledaju konceptualno – pre svega usisnici vazduha postavljeni unutar dnevnih svetala – drugi izgledaju veoma proizvodno, uključujući držače za tablicu na zadnjem delu. Moguće je da su ti otvori za dnevna svetla zaista u planovima za proizvodnju.
Ostaje neizvesno da li će 500SR Voom stići u Evropu. CFMOTO u opisu videa kaže da je model “posvećen domaćem tržištu”, sugerišući da neće napustiti Kinu, ali sa druge strane, sav tekst na instrument tabli je na engleskom. To bi mogao biti znak da, kada bude potpuno lansiran, postoji šansa da će se pojaviti i na drugim tržištima.
Motomagazin.rs