Fiat planira da uvede verziju sa pogonom 4×4 na novoj Grande Pandi, što je potvrdio generalni direktor Olivije Fransoa. Tokom ceremonije dodele nagrade za Automobil godine novom modelu, Fransoa je podelio neke detalje o budućnosti vozila, naglasivši da konačna odluka o tehničkom rešenju za pogon na sva četiri točka još nije doneta.
Takođe, još uvek nije odlučeno da li će ova 4×4 verzija biti dostupna u hibridnoj, električnoj ili obe konfiguracije. Ovi planovi deo su Fiatove strategije za proširenje ponude vozila i odgovor na zahteve za održivijom i prilagodljivijom mobilnošću. Podsećamo, Alfa Junior ima pogon 4×4 kao spoj mikrohibridnog sistema napred i elektromotora nazad.
„Da, obavezali smo se da uradimo nešto po tom pitanju i trenutno istražujemo mogućnosti“, rekao je Fransoa kada su ga pitali o planovima za Pandu sa pogonom na obe osovine. „Pokušavamo da pronađemo rešenje i pravi način. Pitanje je da li bi to trebalo da bude termička ili električna verzija 4×4“.
„Razmatramo različita rešenja, kao i kako i kada da ih primenimo, ali shvatili smo važnost toga i želeli bismo da što pre realizujemo nešto slično“.
Fransoa je isključio mogućnost verzije Grande Pande sa sedam sedišta i naglasio da je plan za veće modele da se u proizvodnju uvedu dva koncepta predstavljena prošle godine. Oni će biti deo nove linije modela zasnovanih na istoj platformi Smart Car kao i Grande Panda.
Fiat će takođe lansirati verziju Grande Pande sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i manuelnim menjačem (bez sistema MHEV, o čemu smo pisali pre par nedelja). Međutim, ovaj model će biti prvenstveno namenjen tržištima u razvoju, kao deo globalne strategije širenja prisustva. Olivije Fransoa je izjavio da bi ta verzija mogla stići i u Evropu, ali da to trenutno nije prioritet, s obzirom na to da je kompanija fokusirana na uspeh elektrifikovanih varijanti. Da naglasimo, to nije Peugeotov motor Puretech nego Fiatov Firefly.
On veruje da Fiat može prodati veliki broj ovih električnih modela, barem u početnim fazama, dok proizvodnja bude mogla da prati potražnju. Takođe, Fransoa je objasnio da se Fiat odlučio za povratak u segment „utility vehicle“ vozila ispod 4 metra, poput Grande Pande, umesto za proizvodnju superminija sličnog nekadašnjem Puntu, jer takvo vozilo ima globalni potencijal. Grande Panda poseduje tu sposobnost, dok su modeli klasičnog B segmenta uglavnom ograničeni na evropsko tržište.
AutoRepublika