Prva generacija Fiat Punta stigla je na ulice 1993. godine, a model je dizajnirao studio Đorđeta Đuđara. Ovo je kratak pregled istorije čuvenog gradskog automobila.
Tokom svojih šest godina na tržištu, prva generacija prodala se u skoro 3,5 miliona primeraka, dok je druga, predstavljena 1999. i zadržana čak do 2010, ostvarila prodaju od skoro tri miliona. Treća i poslednja verzija (u startu Grande Punto) pojavila se 2005, dok je prethodnik nastavio da živi kao Punto Classic.
Za Grande Punto su postojala velika očekivanja, posebno nakon razočaranja koje je donela druga generacija, čije se ponašanje u vožnji nije ni približilo standardu koji su konkurenti tada već nudili. Snimci prototipa pokazivali su oštro oblikovan automobil čija se maska često upoređivala sa Maserati modelima, uz glasine o znatno prijatnijoj unutrašnjosti.
Kada se Grande Punto konačno pojavio 2005, u dizajnerskom smislu nije razočarao. Masku je bilo teško pomešati sa Maserati stilom, ali je ceo automobil nosio tu prepoznatljivu italijansku eleganciju. Posebno je bio privlačan zadnji kraj – sa visoko postavljenim svetlima, karakteristikom koju je uveo originalni Punto, što je omogućilo vrlo čist i minimalistički dizajn.
Enterijer je takođe bio zanimljiv, naročito kod ranih verzija sa šarenkastim tačkastim ili rebrastim presvlakama i dvobojnim komandnim tablama, pre nego što je sve to zamenjeno sivilom jednobojne plastike. Ambijent prvih modela bio je moderan, italijanski i dovoljno sofisticiran za jednu klasu malih automobila. Tokom godina, naravno, bilo je izmena.
U jednom periodu, Grande Punto je postao Punto Evo sa neobičnim prednjim krajem, a zatim opet samo Punto, sa vraćenim dizajnom koji je podsećao na original. U ponudi se svojevremeno našao i dvocilindarski TwinAir motor, uparen sa šestostepenim menjačem. Međutim, ništa od toga nije ozbiljno osvežilo model čiji je ogibljenje, kao i još neke osobine, od prvog dana zaostajalo za konkurencijom.
Iako je i poslednja generacija dostigla skoro tri miliona primeraka, baš kao i prethodni modeli, izvršni direktor Fiat Chryslera Serđo Markione stopirao je razvoj naslednika tokom 2008. godine. Na kraju je procenio da su profitne margine toliko male da se novi Punto, bar u Evropi, jednostavno ne isplati – naročito u poređenju sa ulaganjem u još jedan Jeep model.