6. Februara 2024.

Fiat prodat po cijeni Ferrarija: Samo su dva ovakva napravljena

Ovakav automobil danas više ne bi mogao da se vozi po putevima. Postoji previše bezbjednosnih pravila i propisa.

Specijalni Fiat 500 sa odsečenim krovom i bez vrata prodat je na aukciji kuće RM Sotheby’s u Parizu za pozamašnu sumu – 370.000 evra! Puno ime modela je Fiat 500 Spiaggina Carrozzeria Boano. Proizvedena su samo dva vozila sa ovim specifikacijama, a ovo je jedino preživelo.

Spiaggina Carrozzeria Boano je 1958. godine započela trend automobila za plažu, pa je istorijska uloga ovog automobila još značajnija.

Foto: RM Sotheby’s

Šef Fiata, Đani Anjeli, dao je ideju za preradu Mariju Boanu, a ovaj primerak je Anjeli lično koristio tokom odmora na francuskoj rivijeri.

Drugi primerak je poklonjen grčkom milijarderu Aristotelu Onazisu. Međutim, taj automobil više ne postoji, jer je u jednom udesu pretrpeo totalnu štetu, piše Revijahak

Foto: RM Sotheby’s

Fiat 500 Spiaggina Carrozzeria Boano krasio je stranice časopisa širom sveta šezdesetih godina prošlog veka, a Anjeli ga je koristio samo u posebnim prilikama, uglavnom za prevoz poznatih putnika do prelepe vile Leopolde u Francuskoj. Među njima su bili Henri Kisindžer, Kenedijevi, porodica Onazis i naravno članovi porodice Anjeli.

Osnova modela Fiat Nuova 500 je temeljno modifikovana, ne samo u estetske svrhe, već i da bi se stvorilo više prostora. Eksterijer automobila je izveden u dve boje.

Foto: RM Sotheby’s

Auto za plažu je opremljen motorom iz modela Fiat Nuova 500 na kojem je zasnovan. Dvocilindarski motor od 479 cc postavljen pozadi proizvodi 15 KS pri 4.000 o/min. Motor je povezan sa manuelnim 4-stepenim menjačem, a pogon je na zadnje točkove.

Kako se navodi, auto, koji je u odličnom stanju, dobio je 1973. Anjelijev vozač, Bernadino Ajasa, a pre nekoliko godina ga je ponovo otkrio jedan kolekcionar iz Torina.

Foto: RM Sotheby’s
Foto: RM Sotheby’s
Foto: RM Sotheby’s

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare