1. Oktobra 2023.

FIA se snažno protivi novim vozačkim dozvolama za SUV i e-automobile

Preporuka evroposlanika podrazumeva nove B+ vozačke dozvole za automobile teža od 1,8 tona.

Svetska automobilska federacija, odnosno njena FIA Regija I, Međunarodna unija drumskog transporta (IRU) i Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) zajedno su objavili pismo u kojem izražavaju svoje snažno protivljenje predloženoj podeli kategorije vozačke dozvole B na dva različita segmenta.

Ovaj predlog je iznela članica Evropskog parlamenta Karima Deli (FR, Zeleni) u sklopu nacrta izveštaja o reviziji Direktive o vozačkim dozvolama. Predlog je očigledno naišao na plodno tlo.

Preporuka evroposlanika podrazumeva izradu nove B+ vozačke dozvole za vozila teža od 1,8 tona, čime se menja dosadašnji okvir, gde se jedinstvenom B licencom pokrivaju vozila do 3,5 tona.

Dalje, nacrt izveštaja uvodi uslov da se vozači prijave za B+ dozvolu tek nakon odvršenog dvogodišnjeg probnog roka sa dozvolom B kategorije i nakon što navrše 21 godinu.

Praktične implikacije ovog predloga su značajne. Prema nacrtu izveštaja, pojedinci koji trenutno voze električne automobile (koji su zbog svojih baterija često teži od 1,8 tona) i oni koji voze veće automobile i kombije sa različitim pogonskim agregatima bili bi primorani da dobiju vozačku dozvolu B+.

Ova perspektiva nije u skladu sa tržišnom realnošću, pošto mnoga vozila u postojećoj floti EU već premašuju prag od 1,8 tona. Štaviše, trend uvođenja vozila na alternativna goriva i primena novih bezbednosnih i ekoloških standarda, kao što je Opšta uredba o bezbednosti, samo će povećati ovaj disparitet.

Shodno tome, uvođenje ove nove kategorije dozvola moglo bi da ometa bržu tranziciju sa SUS na električna vozila, posebno među mladim vozačima, i podriva ekološke ciljeve Evropske unije.

Zahtevi za dodatnu obuku i ispite za dobijanje vozačke dozvole B+ bi nametnuli finansijska, administrativna i praktična opterećenja postojećim vozačima. Uticaj na mlade vozače mogao bi biti posebno ozbiljan jer se često oslanjaju na porodična vozila tokom prvih godina sticanja vozačkog iskustva.

Ova situacija bi primorala mlade vozače da privremeno kupuju manja vozila kako bi se uklopila u B kategoriju, što bi verovatno rezultiralo dodatnim automobilima na putevima EU.

Finansijske posledice ovih predloženih izmena bile bi značajne i za profesionalne vozače, kao što su taksisti i dostavljači paketa, koji bi morali da dobiju nove i skupe vozačke dozvole kako bi nastavili profesionalnu delatnost.

Štaviše, obavezna prekvalifikacija vozača za ispunjavanje uslova nove vozačke dozvole B+ mogla bi dovesti do značajnih poremećaja u mobilnosti i uslugama dostave.

Foto: Ewa Studio/Shutterstock

Izvor: B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare