Trostruki uzastopni prvak svijeta, Nizozemac Maks Ferstapen biće i ove godine ubjedljivo najplaćeniji vozač u Formuli
Specijalizovani sajt RacingNews 365 objavio je da će as Red Bula ove godine samo za platu dobiti čak 55 miliona dolara. Riječ je o osnovnim platama koje ne uključuju bonuse za pobjede i postolja, rezultate timova ili nešto treće. S tim novcem neki će vozači zaraditi i znatno više.
Na drugom mjestu je trenutno Luis Hamilton, koji će u posljednjoj godini ugovora sa Mercedesom dobiti 45 miliona. Britanac naredne godine prelazi u Ferari, a i tamo bi trebalo da dobije sličnu, ako ne i veću sumu zelenih novčanica. Prema tvrdnjama specijalizovanih sajtova, Hamilton je potpisao višegodišnji ugovor koji bi trebalo da mu donese 446 miliona dolara.
Kako navodi francuski “Sportune”, italijanski tim je Luisa kontaktirao prošle godine nudeći mu 50 miliona dolara godišnje, ali ju je Britanac odbio jer je želio da dobije garanciju da će njegova fondacija Mission 44 koja se bavi životnim pitanjima mladih dobiti podršku, ali i investicije.
Potom je, kako se navodi, šef Stellantis grupacije Džon Elkan obećao ispunjenje Lusiovih želja ponudivši mu paket težak 87 miliona dolara za 2025. uz opciju produženja za 2026. Ono što je najvažnije, četvrtina tog iznosa će otići u finansiranje Luisove fondacije, a Elkan je ponudio stvaranje investicionog fonda sa Ferarijevom matičnom kompanijom “Exor” vrijedan 272 miliona dolara, čiji bi ambasador bio upravo Hamilton.
Pošto će naredne sezone Mercedes imati slobodno vozačko mjesto u kokpitu, mnoge ekipe su se povišicama pobrinule da spriječe svoje vozače da razmišljaju o eventualnom odlasku u “srebrne strijele”. Najviše je zbog ove činjenice profitirao Šarl Lekler iz Ferarija.
Hamiltonov budući timski kolega Lekler je treći najplaćeniji, a vozač iz Monaka će za trkačku 2024. dobiti 34 miliona evra, što je znatno povećanje ako se ima u vidu da mu je plata za prošlu sezonu bila 24 miliona.
Lando Noris dobija 20 miliona po sezoni u Meklarenu. Toliko je imao i prošle godine, a ovaj ugovor sa britanskim timom ga veže do 2025.
Peto i šesto mjesto dijele Džordž Rasel (Mercedes) i Fernando Alonso (Aston Martin) sa po 18 miliona evra. Vicešampion svijeta i klupski kolega Maksa Ferstapena iz Red Bula Serthio Perez je tek na sedmom mjestu sa 14 miliona.
Leklerov timski kolega Karlos Sainc će ove sezone dobiti od Ferarija osnovnu platu od 12 miliona dolara, a za narednu sezonu će se morati snaći za posao. Na njegovo mjesto uskače Hamilton, a gdje će Španac, ostaje da se vidi. Sainc je vozač sa dokazanim kvalitetom, tako da ne bi trebalo da ima problema sa pronalaskom novog tima.
Bivši pilot Mercedesa, a sada vozač Stejk G1 tima (bivši Sauber) dobija 10 miliona, a tri manje ima Danijel Rikardo iz RB-a (bivši Toro Roso i Alfa Tauri). Po šest miliona dolara plaćeni su Esteban Okon (Alpin) i Oskar Pjastri (Mekalren), pet dobija Kevin Magnusen (Has), a po tri Aleksander Albon (Vilijams) i Lens Strol (Aston Martin). Po dva miliona imaju Niko Hulkenberg (Has) i Žou Guandžu (Stejk).
Na dnu liste su zanimljivo dva vozača koja dolaze iz najrazvijenijih ekonomija svijeta. Japanac Juki Cunoda (RB) i Amerikanac Logan Sardžent (Vilijams) dobiće samo po milion evra, međutim nema sumnje da će njihovi prihodi od sponzora biti mnogo veći.