27. Novembra 2025.

Ferrari tvrdi da je “V-6 superiorniji od V-12 motora”

Bili smo iznenađeni kada je Ferrari prije nešto više od godinu dana otkrio da ima mali V-6 motor.

Njegov debi dogodio se samo nekoliko mjeseci nakon što je Prancing Horse potvrdio svoju dugoročnu posvećenost moćnom V-12 motoru zadržavajući svih dvanaest cilindara u nasljedniku 812 Superfasta. U stvari, čak je i ime automobila bilo počast časnom motoru: 12Cilindri.

Broj cilindara

Samo upola manji broj cilindara za vodeći model F80 možda neće odgovarati onima koji vjeruju da nema zamjene za zapreminu. Ali Ferrari je uvjeren da je donio pravu odluku, iako i 12Cilindri i Purosangue SUV i dalje koriste 6,5-litarski V-12. Tokom tehničke radionice održane 19. novembra u Muzeju Enzo Ferrari u Modeni, proizvođač superautomobila objasnio je šta je ušlo u razvoj zamjene za LaFerrari.

Ferrari je razmatrao zadržavanje atmosferskog V-12 motora, ali se na kraju prelazak na turbopunjeni V-6 motor s prisilnom indukcijom pokazao kao “laka” odluka.

Menadžer marketinga

Mateo Turkoni, viši menadžer marketinga proizvoda, je rekao:

“Pitali smo se. Treba li novi superautomobil imati najikoničniji motor u Ferrarijevoj istoriji? Ili uzeti najbolje od trka za čiste performanse? Pitanje je na kraju imalo jednostavan odgovor, čak i ako se nije tako činilo. Odabrali smo drugu opciju. Uzeli smo najbolje od trka, što danas znači turbopunjeni V-6 motor u kombinaciji s hibridnim sistemom.“

Turkoni čak ide toliko daleko da tvrdi da je “V-6 superiorniji od V-12 motora”, i kaže da ima brojke koje podržavaju tako smjelu izjavu. 3,0-litarski agregat, izveden iz trkaćeg automobila za izdržljivost 499P, proizvodi zapanjujućih 300 konjskih snaga po litri, prenosi motor1.

Ali nije samo stvar rekordne snage, jer njegova kompaktna veličina omogućava kraće međuosovinsko rastojanje i smanjenu težinu.

V-6 motor u Maranellu s ljubavlju nazivaju “velikim motorom”, prema riječima Paola Valentija, vođe tima za pilotsku liniju proizvoda.

Ukidanje glomaznog V-12 motora takođe donosi aerodinamične prednosti; manji otisak V-6 motora omogućava produženje difuzora na 1,8 metara (70,8 inča).

Električni Ferrari

Iako bi odsustvo V-12 motora moglo razočarati ljubitelje velikih motora, vrijedi zapamtiti da su 288 GTO i F40 koristili V-8 motore. Ne čujete ljude kako se žale na to, zar ne? A privlačnost F80 je neosporna: svaki od 799 jedinica je već rezerviran.

Iako je električni Ferrari pred vratima, kompanija je nedavno ponovila da će nastaviti ulagati u motore s unutrašnjim sagorijevanjem. Ne samo V-6, već i veći V-8, pa čak i V-12.

Do kraja decenije očekuje se da će čisti modeli s unutrašnjim sagorjevanjem činiti 40 odsto ponude, a hibridi će predstavljati dodatnih 40 odsto. Preostalih 20 odsto biće električna vozila.

Nezavisne.com

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare