Italijanski proizvođač supersportskih automobila Ferrari oprostio se od manuelnih menjača još 2012. godine, jer nisu mogli da isprate rastuće zahteve u pogledu performansi. U budućnosti bi se, međutim, mogli vratiti – ali isključivo kao dodatak ponudi kod najzanimljivijih modela.
Manuelni menjači se kod običnih sportskih automobila obično doživljavaju pozitivno, jer pružaju bolju kontrolu nad vozilom i pojačavaju užitak u vožnji. Kod supersportskih automobila, međutim, već godinama predstavljaju ograničenje, jer ne mogu da isprate porast snage, obrtnog momenta i nove tehnologije.
Ferrari je zato prestao sa proizvodnjom manuelnih menjača još 2012. godine, zajedno sa završetkom proizvodnje modela 599 GTB Fiorano. I u tom slučaju manuelni menjač je bio ugrađen u svega 30 primeraka, koji su odmah postali cenjeni kolekcionarski primerci.
Đanmarija Fulgenci, šef sektora za razvoj proizvoda u Ferrariju, u nedavnom intervjuu za australijski magazin Carsales nagovestio je da bi se manuelni menjači mogli vratiti u Ferrarijeve modele. Razlog za to je vrlo zanimljiv – kompanija se približava granicama performansi koje su još podnošljive za vozače sportskih automobila.

Kao primer je naveo ubrzanje modela SF90 XX od 0 do 100 km/h, koje traje između 2,4 i 2,5 sekundi. Bolidu Formule 1 za isto to treba svega 2,3 sekunde. Impresivne performanse i sposobnosti savremenih sportskih automobila u krivinama već sada zahtevaju izuzetnu fizičku spremnost vozača – a oni uglavnom nisu u kondiciji kao piloti F1.
Ferrari planira da i dalje postepeno povećava performanse svojih vozila, ali verovatno više neće biti tako velikih skokova kao do sada. Kada se dostignu granice u pogledu performansi, moglo bi zaista doći vreme za povratak manuelnog menjača – koji bi vožnju učinio uzbudljivijom na drugačiji način. Ipak, u obzir dolaze isključivo specijalni modeli.
Kao primer Fulgenci navodi vozila iz serije Icona, koju trenutno čine modeli Monza SP1, SP2 i Daytona SP3. Ti automobili se prave u ograničenim serijama, imaju izuzetan dizajn i predstavljaju sam vrh ponude. Manuelni menjač bi tako mogao dodatno obogatiti iskustvo vožnje u tim modelima, dok bi kod običnih supersportskih automobila više bio prepreka nego prednost.
Iako povratak manuelnog menjača još nije zvanično potvrđen, imućni ljubitelji klasike barem imaju čemu da se nadaju. Za sada se ne zna ništa konkretnije o razvoju novog modela iz serije Icona, ali spekulacije sugerišu da Luj Hamilton (vozač F1 za Ferrari) ima želju da učestvuje u razvoju modernizovanog modela F40, navodno pod nazivom F44, koji bi – ako se ostvari – mogao pripadati seriji Icona i imati tri pedale u kabini.
AutoRepublika