To je postignuto zahvaljujući tome što je kapital italijanske egzotične marke dostigao sumu od 53,9 milijardi američkih dolara, dok je vrednost kapitala Stellantisa, kao pravnog sledbenika nekadašnje matične firme, na nivou od 51,48 milijardi dolara.
Ferrari je prethodne godine uspeo da obori dosadašnji rekord po obimu isporuka vozila, dok smo pre par dana objavili vest kako je celokupna proizvodnja, već sada rezervisana sve do 2025. godine.
Podaci o vrednosti kompanija su uzeti s portala Milanske berze, a nakon što je vrednost akcija italijanskog proizvođača sportskih automobila porasla za 34% u ovoj godini. Automotive News Europe je s druge strane, procenio vrednost kapitala Stellantisa.
Podsetićemo da se Ferrari tokom 2015. godine, u statusnoj promeni, izdvojio od grupacije FCA (koja je jedan od stubova današnjeg Stellantisa), istovremeno se listirajući na njujorškoj i milanskoj berzi. Vrednost jedne akcije u inicijalnom trgovanju je bila 52 američka dolara, dok se danas te iste akcije prometuju po ceni od 295,73 američkih dolara. Nije od nekog značaja, jer poređenje nema nikakvog ekonomskog smisla niti logike, ali hajde da navedemo da vrednost jedne akcije Stellantisa, trenutno iznosi 16,22 dolara.
Propustili smo da navedemo ovog puta da je tokom prošle godine Ferrari isporučio 13.221 vozilo, mada smo izveštavali o tome, kao i da je tokom 2021. otpremljeno 11.155 jedinica. Neto profit je izneo 939 miliona evra, pa je i on nadmašio sumu od 833 miliona evra iz 2021.. U isto vreme je kompanija predvidela da će 2023. biti još bolja, uz anticipiranih 5,7 milijardi evra prihoda.
Kompanija je u prva tri meseca 2023. godine isporučila 3.457 automobila, što je za 9,7% bolji skor od lanjskog. Najavljena je i promocija tri nova modela Ferrarija u ovoj godini, pri čemu je jedan namenjen upotrebi na stazi i zove se SF90 Stradale, dok se za drugi nagađa da će biti zamena za vremešni 812 Superfast.
„Mekokrovni“ Ferrari Roma Spider je debitovala u ovoj godini, ali u ranijem delu, a u gami će poslužiti kao supstitu za model Portofino M. Romu Spider pokreće tvin turbo V8 motor zapremine 3,9 litara. Razvija 612 „konjića“ a testni sprint obavlja za 3,4 sekunde.
U isto vreme valja podsetiti da je Stellantis četvrti po veličini svetski proizvođač automobila i da kontroliše četrnaest brendova. Ova grupacija je prošle godine prodala ukupan broj od 5,84 miliona automobila na tržištima širom sveta.
AutoRepublika