Jedna od prevara koja je ranije bila česta, a pokazala se i veoma efikasna u obmani korisnika Facebooka, odnosi se na lažne informacije o nečijoj smrti.
Linkovi sa naslovima poput “vidi ko je umro” ili “nećeš vjerovati ko je umro”, objavljuju se kao statusi ili se šire u privatnim porukama, a kako se u njima ne pominje ko je umro, korisnici često ne razmišljajući klikću na njih i tada počinju njihovi problemi jer se na taj način šire virusi, ali i kradu podaci.
Jedna takva prevara ponovo je aktuelna na Facebooku.
Naime, nakon što korisnici na Mesindžeru dobiju poruku “vidi ko je umro”, potrebno je kliknuti na link koji vodi ka stranici na kojoj se navodi da, ako želite da pročitate ovu vijest, potrebno je da upišete svoje korisničko ime i lozinku s Facebooka.
Time ih, naravno, predajete prevarantima, a u istom trenutku korisnici koji upišu te podatke odjavljuju se s Fejsbuka i više nemaju pristup svom profilu. Takođe, tako dolazi i do preuzimanja malicioznog programa koji može pratiti korisnike i krasti njihove osjetljive podatke.
Problem zbog kojeg je ova prevara uvjerljiva jeste u tome što, nakon što neko nasjedne na nju, ista se poruka šalje preko Mesindžera osobama s njihove liste kontakata, pa oni neoprezniji primaoci neće niti razmišljati o potencijalnim opasnostima jer im poruke dolaze od prijatelja ili rodbine, piše “Tech Times”, a prenosi “N1“.