Fabrika u Minhenu datira iz 1922. godine. Postala je velika, visokotehnološka fabrika koja zapošljava skoro 8.000 ljudi iz 50 različitih zemalja, povezana je sa sopstvenim muzejom i vitalni je deo istorije kompanije BMW.
A ta fabrika je upravo napravila svoj poslednji motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
BMW je potvrdio InsideEVs-u da je kompanija sada prekinula proizvodnju svog V8 motora u fabrici u Minhenu, vesti koje su prvi objavili Electrive i BMW Blog. Ovo dovodi do kraja bilo kakve proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem u sedištu kompanije. Naravno, fabrika i dalje proizvodi neke automobile koji imaju motore SUS, ali izrada klasičnih motora je stvar prošlosti.
Naravno, BMW nije svuda završio sa proizvodnjom tradicionalnih motora; još uvek proizvodi mnogo benzinskih, dizel motora i hibridnih pogonskih sistema na drugim mestima. Ali simbolika ovde deluje prilično moćno. „U fabrici u Minhenu se više ne proizvode motori, ali mi proizvodimo motore SUS u drugim fabrikama u Austriji i Velikoj Britaniji“, rekao je portparol BMW-a. „Ovim se završava era proizvodnje motora u Minhenu duga 60 godina“.
U fabrici u Minhenu, BMW trenutno proizvodi proširenu porodicu serije 3 i serije 4 sa četvoro vrata, ogromnu liniju automobila koja obuhvata M3, seriju 3 Touring, limuzinsku „trojku“ i još mnogo toga. Pored tih automobila, takođe i potpuno električni BMW i4, Drugi „električari“ kao što su iX, i7 i i5 se proizvode u BMW-ovoj fabrici u Dingolfingu.
BMW je takođe poznat po tome što je proizvođač automobila koji ima „mešoviti“ pristup budućim pogonskim agregatima. Ne uklanja u potpunosti motore sa unutrašnjim sagorevanjem kao neki rivali, ima dobru liniju hibrida i čak „boj bije“ i na vodoničnom frontu. Ali sve to ne bi trebalo da sakrije činjenicu da BMW zapravo radi neke zanimljive stvari i na potpuno električnom frontu.
Novi automobili na platformi Neue Klasse trebalo bi da budu odlični, u međuvremenu dolazi više električnih vozila, a čak i Mini i Rolls-Royce imaju na umu mnogo više elektrifikacije. Štaviše, BMW je ove godine postigao veliki uspeh u prodaji sa svojim električnim vozilima kada su se mnogi rivali borili sa neujednačenom potražnjom. Minhenski proizvođač je naveo da oko 20% prodaje u SAD sada čine BEV i PHEV.
To je pohvalan napredak za brend koji je morao da shvati šta znači napraviti „Ultimate Driving Machine“ kada nemate redne „šestake“ sa visokim brojevima obrtaja i manuelne menjače na koje možete da se vratite.
AutoRepublika
Izvor: InsideEVs