17. Aprila 2024.

Evropski premijum proizvođač kupuje platformu od Cherija

Donedavno prosto nepojmljive stvari se događaju u današnjoj svetskoj privredi. Kinezi su „do juče“ negovali pravni okvir koji je podrazumevao uslovljenost pristupu najvećem svetskom tržištu automobila osnivanjem zajedničkih poduhvata s lokalnim preduzećima, međutim, danas su stvari drugačije. Proizvođačima iz Kine prilaze etablirane kolege iz ostalih delova sveta, kako bi im Azijati odobrili pristup sopstvenim tehnološkim rešenjima. Evo vest koja otkriva da Chery pregovara o prodaji najnovije verzije platforme, i to ni manje – ni više, nego vrhunskom evropskom proizvođaču.

Kako rekosmo, proizvođači iz celog sveta, već tridesetak godina žele da se etabliraju u Kini, kako bi iskoristili prednosti ovog ogromnog tržišta. Preduslov je bilo udruživanje s lokalnom markom, u zajedničkom preduzeću u kome stranac nije mogao da poseduje više od 50%. Ovaj princip već nekoliko godina više nije na snazi, ali su Kinezi postali suštinski važni u svetu iz drugih razloga. Evropljani sada kucaju na njihova vrata zbog tehničke kompetencije Kineza, pa tako pisasmo o saradnji Volkswagena i Xpenga, Audija i SAIC-a, Stellantisa i LeapMotora…

Retko smatran najnaprednijim proizvođačem, Chery je prošle godine predstavio arhitekturu E0X, a koja se koristi za modele po imenu Exeed Sterra ES iz kategorije sedana i Sterra ET koji dolazi s povišenim odstojanjem od tla. Ovde je reč o dva modela koja će stići u Evropu tokom narednih meseci, pod brendom Exlantix. Ova platforma se odlikuje visokim tehnološkim nivoom savršenosti, pa integriše aluminijumsko vešanje sa dvostrukim poprečnim ramenima i s dvostrukim balans štanglama napred, multilinkom pozadi, vazdušnim vešanjem, s četiri upravljiva točka, baterijom koja radi na naponu od 800 volti i integrisana šasiju, centralizovanom elektronskom arhitekturom, i elektronskim pomagalima za vožnju na nivou autonomije 2+. Zvuči prilično impresivno, zar ne?

Ta i takva platforma je očigledno interesantna evropskom proizvođaču, za kojeg kineski mediji tvrde da pripada premijum segmentu. Ne bi trebalo puno da se podsetimo da je Audi već u braku sa SAIC-om, BMW s Greatwallom i Brillianceom, Mercedes s firmama po imenu BYD, Geely i BAIC, dok je Volvo venčan Geelyijem. Dakle, jedini „usamljenik“ ovde je Jaguar Land Rover. Pride, britanska grupacija koja je ironično sreću pronašla unutar indijske grupacije nazvane Tata, u vezi je s markom Chery, kada se priča o proizvodnji u Kini…

Prema navodima kineskog medija po imenu 36kr, prvi model Jaguara baziran na platformi Cherija E0X-u, bi mogao biti predstavljen već ove godine. To može biti limuzina ili SUV, blisko povezan s modelom po imenu Sterra ES/ET. Taj model bi bio namenjen samo kineskom tržištu gde proizvođač mora da održava minimalan nivo aktivnosti dok mu je prodaja naglo pala poslednjih godina u nedostatku novih proizvoda. JLR je prošle godine prodao nešto više od 100 hiljada automobila u Kini, od čega je polovina uvezena u tu zemlju.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare