Zabrana noćne vožnje za mlade vozače, ljekarski pregledi sa kursevima uz obnavljanje znanja svakih pet godina za sve starije od 70 godina, posebna dozvola za vozače terenaca i zajednički evropski sistem kaznenih bodova, samo su neke od promena za vozače koje razmatra Evropski parlament.
Ovo su samo neke od najvidljivijih promena kojima Brisel želi da revidira pravila polaganja vozačkog ispita i izdavanja vozačkih dozvola. Predložene promene još nisu potvrđene, ali bi kao takve mogle da utiču na milione sadašnjih i budućih vozača, piše N1 Slovenija.
Novu direktivu trenutno ispituje Odbor za saobraćaj i turizam Evropskog parlamenta, gde je predloženo dosta značajnih promena. Predložena revidirana pravila, koja bi uticala na milione vozača, još nisu odobrena. U Briselu, gde ističu nužnost poboljšanja sigurnosti saobraćaja, žele da novosti stupe na snagu sledeće godine.
Mladi vozači do 90 km/h
Među mogućim izmenama je i zabrana vožnje noću za mlade vozače. Zemlje članice Evropske unije mogle bi da im zabrane vožnju između ponoći i šest ujutru, prema ovom predlogu.
Nova pravila takođe bi promenila rokove za produženje vozačkih dozvola za starije osobe. Vozači stariji od 60 godina trebalo bi da obnavljaju ovaj dokument svakih sedam godina, stariji od 70 svakih pet godina, a svi stariji od 80 trebalo bi da obnavljaju svoju dozvolu svake dve godine. Pre produženja vozačke dozvole, stariji vozači morali bi da prođu lekarski pregled i kurs osveženja znanja.
Nova kategorija
Promene bi zahvatile i vozače većih automobila, uključujući i popularne SUV-ove. Odbor je predložio uvođenje nove kategorije B+ za automobile teže od 1,8 tona. Vozači bi morali da izvade novu vozačku dozvolu, a polaganju bi mogli da pristupe samo stariji od 21 godine.
U nacrtu predloga, članovi odbora su napisali da su sudari sa težim automobilima i terencima verovatniji, a posledice ozbiljnije. Predsednica Komisije Karima Deli, iz redova Zelenih, takođe je istakla veću potrošnju goriva i emisiju CO2.
Još jedna vidljivija promena bilo bi uvođenje sistema kaznenih bodova koji bi važio u celoj Uniji. Vozači bi ih tako skupljali za saobraćajne prekršaje širom EU, a kad bi ih se skupio određeni broj, oduzimala bi im se dozvola.