Evropska komisija je završila svoju antisubvencionu istragu i uvela konačne kompenzacione carine na uvoz električnih vozila iz Kine, i to na period od pet godina.
Kao što je ranije najavljeno, istraga Evropske komisije je ustanovila da “lanac vrednosti električnih automobila u Kini ima koristi od nepravednog subvencionisanja koje preti da nanese ekonomsku štetu proizvođačima električnih automobila u Evropskoj uniji”.
Kao rezultat toga, carina će stupiti na snagu nakon objavljivanja u Službenom listu.
Prema zvaničnoj internet stranici Evropske unije, EU i Kina nastavljaju da rade na pronalasku alternativnih rešenja, i Evropska komisija ostaje otvorena za pregovore individualnim izvoznicima, što dozvoljavaju pravila EU i Svetske trgovinske organizacije.
Od stupanja mera na snagu, kineski proizvođači električnih automobila podležu sledećim carinama:
Carina za ostale kompanije iznosi 20,7%. Nakon obrazloženog zahteva za individualni pregled, Tesli će biti određena carina od 7,8%. Sve druge kompanije koje ne sarađuju imaće carinu od 35,3%.
Konačne carine će biti naplaćene od stupanja na snagu. Privremene carine uvedene na uvoz električnih vozila iz Kine, koje su uvedene 4. jula ove godine, neće se naplaćivati.
Mere će isteći na kraju petogodišnjeg perioda, osim ako se ne pokrene preispitivanje isteka pre tog datuma.
Istragu je još 13. septembra najavila predsednica EK Ursula fon der Lajen, a ova odluka je zasnovana na rastućim dokazima o nedavnom brzom porastu izvoza električnih vozila niske cene iz Kine u EU.
B92.