27. Januara 2024.

Evropljani u 2023. kupili više Toyoti GR86 nego Priusa

Toyota je 2023. u Evropi oborila rekord isporučivši 1.173.419 vozila, uključujući Lexus modele.

Yaris Cross je bio najpopularniji model kompanije u Evropi sa 195.569 plasiranih jedinica, zatim sledi porodica Corolla sa 166.925 automobila i C-HR sa 117.552 vozila.

Ipak, kako primećuje Motor1, druge brojke o prodaji su privukle pažnju analitičara. GR86 je prošle godine pronašao 4.041 kupaca na Starom kontinentu, čime je nadmašio Priusa, koji je ostvario samo 2.755 prodaja. Postoji nekoliko razloga. Prvo, Prius se u Evropi prodaje samo kao plug-in hibrid. Pored toga, isporuke novog modela kupcima su počele tek kasnije tokom godine.

Šti se tiče GR86, njemu su dani u Evropi odbrojani. Još 2021. Toyota je najavila da će prodavati ovu drugu generaciju sportskog automobila sa zadnjim pogonom samo do kraja 2024. Model će nastaviti da se nudi na drugim tržištima, ali će biti ukinut u Evropi od 2025.

GR86 naime neće ispuniti strože bezbednosne propise koji će u Evropi stupiti na snagu sledeće godine. Toyota navodi da bi automobil morao da bude “potpuno rekonstruisan” kako bi ispunio stroži zakon. To ne samo da bi bio skup poduhvat, već bi i „štetno uticao na dinamički karakter automobila“.

Imajući to na umu, možda su Evropljani žurili da kupe GR86 tokom 2023. godine, znajući da će automobil nestati iz evropske Toyotine ponude.

Ako je to tačno, brojevi prodaje za ovu godinu bi takođe trebalo da budu jaki jer je preostalo manje od 12 meseci do odlaska u penziju.

Toyota „ohrabruje ljude da shvate da je prozor mogućnosti da poseduju i uživaju u novom GR86 striktno ograničen. Jer kada se taj prozor zatvori, zatvoren je zauvek.“

Prodajni brojevi Toyote u Evropi za 2023. takođe otkrivaju da GR Yaris sa 2.454 primnerka nije mnogo zaostajao za Priusom.

Skuplja Supra je privukla 939 kupaca u Evropi, dok je Mirai na vodonik sa gorivnim ćelijama plasiran u 135 primeraka.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare