12. Novembra 2024.

Evropa tvrdoglavo ne odustaje od plana za 2035. godinu

Novi saziv Evropske komisije mogao je da dovede u pitanje klimatsku politiku Evrope. Međutim, to se verovatno neće desiti. Dva nova evropska komesara nedavno su potvrdila da žele da obustave upotrebu vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, što znači da će plan ostati nepromenjen.

Evropa se drži početnog plana

Proizvođačima automobila je potrebna jasna vizija kako bi mogli napredovati. Promena strategije svakih pet godina nije prihvatljiva. Čini se da su novi evropski komesari to razumeli. Vopke Hoekstra, komesar zadužen za klimu, nedavno je izjavio da je „za“ plan koji predviđa postepeno ukidanje vozila sa motorima SUS u Evropi.

Nekoliko dana ranije, Apostolos Cicikostas, novi evropski komesar za transport, dao je izjavu u istom pravcu. Objasnio je da želi da se „drži početnog projekta Komisije“. Obojica su članovi EPP-a (Evropske narodne partije), iste stranke kao i predsednica Komisije Ursula fon der Lajen.

Jasna pravila za proizvođače automobila?

Gospodin Hoekstra je obećao da će učiniti sve što može kako bi „stvorio ekonomski održivo okruženje za automobilske i baterijske industrije“. Posebno planira ubrzanje razvoja infrastrukture za punjenje vozila u Evropi i ulaganje u „ojačavanje električne mreže“. Evropski komesar je dodao da se istinski želi „fokusirati na elektrifikaciju“.

Prema organizaciji Transport & Environment (T&E), ovaj stav će doneti „jasnoću“. Nevladina organizacija poziva proizvođače automobila da „povuku svoje lobiste“ i da se usmere na „razvoj pristupačnih električnih automobila koji su Evropi potrebni“. Kako bi obezbedila većinu za drugi mandat, gospođa fon der Lajen je otvorila mogućnost upotrebe sintetičkih goriva.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare